07 september 2016

Veslepus og musungen

Når sant skal sies så har jeg samlet på meg nokså mye restegarn..
Mellom oss: jeg setter mer pris på restegarn enn bare garn - for med restegarnet kan man leke seg og sette sammen fine fargekombinasjoner.


Veslepus og musungen lue, sokker og votter
Her er litt av det jeg har lekt meg fram til. Dette er miniutgaver av et tidligere design som heter Katten og Musen - disse små heter Veslepus og musungen.
De små vottene, sokkene og lua passer til barn som er sånn ca 3-5  år, og til voksne som liker å strikke i glade farger. Jeg klarer nesten ikke å stoppe med Veslepus og musungen, det har blitt ganske mange men så går det også fort å strikke dem.

Veslepus og musungen
 Nå er det blitt høst, og blomster og gress begynner å visne. Men tidligere i sommer hadde jeg fotoseanse med Veslepus og musungen ute i blomsterenga.

Veslepus og musungen
Veslepus og musungen votter
Småvottene er strikket i finullgarn fra Rauma garn, på pinne 2½ eller 3. De fine båndene fant jeg i skuffen. Se så fint finullgarnet matcher fargene på blomster og gress!

I bakgrunnen venter Leo.
 De små kaninene er heklet i finullgarn.
Mulig jeg legger ut oppskrift på dem, hvis noen vil ha?

Sokkene fikk også luftet seg litt. De er strikket i Drops fabel på pinne 3.
Annet tynt sokkegarn kan også brukes.  Sokkene passer til føttene til en treåring, men i mønstret som jeg har laget er det mulighet for å strikke i større størrelser også.


 En søt og anvendelig lue må man ha.
Mønster til alle plaggene, både på norsk og engelsk finner dere her

Så er det kanskje noen som lurer på hvorfor jeg har så mye restegarn?

Den store sokkeboka
Jo, jeg har strikket mange par sokker til denne boka, som kommer ut om få dager.
Tenkte jeg skulle skryte mer av den senere, hihi, men trykk på linken her hvis du vil bestille den. Mange har allerede bestilt, jeg er overveldet over interessen!

Veslepusvottene og lua er ikke strikket i sokkegarn, men i deilig finull som er rester fra vottene i votteboka, som nå kommer ut på engelsk.

Big book of knitted mittens
Her kan man bestille den.

Som sagt, jeg skal skryte mer av bøkene etter hvert, tro ikke annet!

Veslepus og musungen kom nok ikke med i noen av bøkene, de er født litt for sent til det.
Men jeg kan love mye annet fint, både for små og store føtter og hender.

So long!
Hilsen Muffin

6 kommentarer:

  1. Gleder meg til sokkeboka, den er allerede bestilt. Jeg lovte lillegutten min i går at han skulle få votter med mjam(som han kaller det) på, så da passet det fint med dette mønsteret:-)

    SvarSlett
  2. De er jo fine :) - og du har tøjklemmer med kaninører! En kaninopskrift ville være skønt, jeg er ved at fylde en farmor-kasse med babyting, fordi jeg nok desværre ikke når at opleve mine eventuelle børnebørn,

    SvarSlett
  3. Åh! Lekkert som vanlig <3
    Vil gjerne ha mønster på en liten kaninunge, har et lite barnebarn som vil elske den ;D

    SvarSlett
  4. Bare lekkert. :-)
    Jeg önsker meg sokkeboka i julepresang....votteboka har jeg, og en anseelig mengde restegarn....

    SvarSlett
  5. Gratulerer med endå ei hobbybok :) Har kjøpt den fine votteboka, og har nok lyst på sokkeboka og.

    SvarSlett