01 mai 2014

Gjør stas på de minste!

Her skal dere få se hva jeg har sittet og nistrikket på siden før påske.
Jeg tenkte nemlig å gjøre litt stas på de små,
så her kommer det noen fine ting som er beregnet på de aller minste.

Strikket teppe og puter

Det gode strikkegarnet jeg har brukt kommer fra Sandnes og heter Sisu, litt nylonforsterket slik at det tåler en støyt uten at det mister fasongen.

 
Dette er da et teppe, passe stort til å ha på vognen eller vuggen. Det er til og med et alfabet-teppe, med en rute for hver bokstav, og søte motiver som passer til bokstavene. Det her var veldig artig både å lage og strikke, jeg brukte vel en uke på strikkejobben. Det var slik at jeg ikke klarte legge det bort for det var så spennende å se hvordan det ble i neste rad :) Og resultatet ble så bra at jeg tror det må få henge på veggen. Teppet er strikket på rundpinne og klippet opp til slutt. Så er det sydd på et bakstykke.

Sommerpute
Siden teppet var så artig å lage, var ikke veien lang til å strikke en sommerpute. Her har jeg mikset litt med motivene fra teppet og lagt til litt ekstra. Også puten er strikket rundt og klippet opp til slutt.

Vinterpute
Da måtte det selvfølgelig også bli en vinterpute. Denne strikket jeg på to dager siden jeg var så godt i gang. Men det går med bare et nøste av hver farge til puten, så det er jo ikke allverden heller.
Og så kan man jo hvile en velfortjent høneblund på puten når den er ferdig.

Hvis dere også har lyst til strikke noe av dette, finnes mønstrene i den fine butikken min!

35 kommentarer:

  1. DU SLUTTER ALDRI Å IMPONERE OSS!!!!!!
    Ses i mårra, Muffinmamma!

    Klem fra Nunne og Sissi <3

    SvarSlett
  2. mye flott arbeid

    SvarSlett
  3. Knakende flott! :-)
    Hilsen Synnøve

    SvarSlett
  4. Å kjære deg!!! Har ikke ord jeg!!! Noe så vakkert tror jeg aldri jeg har sett!! :)

    SvarSlett
  5. Kan jeg få låne ett par bilder til bloggen min? Selvfølgelig med link til deg og full kreditt. Dette MÅ jo alle få se!!! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så klart du kan, bare hyggelig det!

      Slett
    2. Tusen takk :) Regner med jeg blogger imorgen :)
      'Kjempesnilt av deg :)

      Slett
  6. Utrolig flotte mønstre, både på teppet og putene, rett og slett nydelig!! Så kreativ du er!! :-)

    SvarSlett
  7. Har du alt dette inni hodet ditt? Det er bare SÅ imponerende hva du får til. God tur til Støtt!

    SvarSlett
  8. Nå ble jeg satt helt ut. Dette var virkelig imponerende og veldig inspirerende :)

    SvarSlett
  9. Kjempeflott sett. Dette fekk eg lyst å strikk, men må gjer ferdig nokre på begynte fyrst.

    SvarSlett
  10. Kjempefint dette fekk eg lyst å lage:

    SvarSlett
  11. Hvor har du fået mange mønsterdetaljer med i en harmonisk helhed!
    Smukt. Respekt!

    SvarSlett
  12. Så flott, både puter og alfabet teppet! Og så rask du er til å strikke mønsterstrikk.
    Jeg lar meg stadig imponere over alt det fine du lager. :)

    SvarSlett
  13. Dette var berre heilt nydeleg.

    SvarSlett
  14. Noe så flott,er det lenge siden jeg har sett. Utrolig,og jeg er så imponert :-)

    SvarSlett
  15. Fantastisk flotte putar og teppe :) Du er så dyktig, og det er så gjennomført alt du lagar. God helg.

    SvarSlett
  16. Helt utrolig flotte mønstre! Imponerende!

    SvarSlett
  17. Å så nydelig! Ser for meg at dette vil ta litt tid hos meg om jeg skulle prøve meg :)

    SvarSlett
  18. Tror du kan konkurrere med en ordentlig strikkemaskin. Nydelig både teppe og pute :)

    SvarSlett
  19. Fantastisk design av deg igjen. Nydelig!

    SvarSlett
  20. Gratulerer!
    Nydeleg design.
    Likar spesielt engelen som strekker seg godt utover ruta "si" :o)

    SvarSlett
  21. ...stum!.... Rett og slett nydelig både puter og teppe :) gu` så herlig altså... :) og ja Sisu`n er flott, helt enig :)

    SvarSlett
  22. Hei!
    Har akkurat kjøpt og skrevet ut ditt nydelige mønster på teppe og puter.Har et problem ,Diagrammene på teppet var veldig vanskeli å se,den grå og hvite fargen ble så like.Er det bare jeg som har det problemet?

    Hilsen Janne Andreassen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Har tatt noen testutskrifter, det ser okei ut, selv på min elendige blekkskriver. Sjekk skriverutstillingene, kanskje det står til "kladd" ?

      Slett
  23. Fantastisk flott design!! Det er det fineste teppe eg har sett, og så mange flotte detaljer! Stilig!

    SvarSlett
  24. Utrolig. Æ e nesten målløs, og DET e ikkje ofte ;o)Fantastisk!!

    SvarSlett
  25. ÅÅÅÅ,, så flotte de var. Både teppet og putene. Jeg skjönner ikke at du kan strikke så fort.... og finne på slike söte motiv.
    Tar av meg hatten,.......( om jeg hadde noen vil si)

    SvarSlett
  26. For et design, og for en strikker du er!!!
    Det høres så lett ut når du forteller........
    God helg

    SvarSlett