28 september 2012

Fluesopper til de minste

Ikke bokstavelig talt altså,
...men her kommer iallfall resultatet av forrige strikkehelg!

Lue, votter og dukke med fluesopp.
Plaggene er strikket i Tove garn fra Sandnes og tovet littegranne så de ble både myke og fluffy på en gang. Og tenk, så kom det en stor åme og slo seg ned i toppen av lua! Og en marihøne på den ene votten, og en liten åme på den andre!

Jeg kjøpte kun et nøste garn av hver farge, etter at votter og lue var ferdig ble det nok til....
Strikket dukke med fluesopp
..hyggelige små soppdukker.
Selv om de har fluesopphode er de helt ufarlige, og veldig myke.
Eller, ikke helt ufarlige forresten, de er faktisk sterkt avhengighetsskapende. Jeg har strikket 3 på strak arm, og min datter er også blitt smittet av basillen!

Fluesopp-settet passer til de som er små, sånne som har hodestørrelse 47 - 50 cm ca, og som har små, fine hender som matcher hodestørrelsen... kanskje de er sånn 2 - 3 - 4 år?

Mønstret er fint og utførlig laget og ligger til salgs i mønsterbutikken, der står oppskriften til både lue, votter og dukker, med mange bilder til!

Kos dokker masse!

12 kommentarer:

  1. Så utrolig skjønne strikkerier :D

    SvarSlett
  2. Å så fiiine de var! Verdens søteste fluesopp.

    Ønsker deg en god helg!

    SvarSlett
  3. Nydelig sett, såååå søte! =)

    SvarSlett
  4. Blir så imponert over din kreativitet. Disse småsakene var bare helt konge :)

    SvarSlett
  5. Så flott lue, votter og dukker.
    Ha en god helg.

    SvarSlett
  6. For eit kreativt og søtt sett :) Vil tru dei blir populære. God helg.

    SvarSlett
  7. "Liker" -Utrolig fine småsopper:) Siw.

    SvarSlett
  8. ÅÅÅ dette var kjempesøtt og jeg tror jeg må prøve å finne tid til å strikke dette settet til vesletulla vår som er 3 år.. hm vet ikke helt hvordan, siden jeg har dusinet fullt med strikkeprosjekter og flere av de er fra dine flotte mønster.. Og flotte lopper også, jeg elsker loppemarkeder, men har ennå ikke kommet meg ut på noen i høst.. men snart....

    SvarSlett