15 oktober 2012

Strikkeklubbens favoritter

Når man er i strikkeklubb er det viktig at man har med seg et velegnet strikketøy.
Ofte har jeg hatt med noe med litt for komplisert mønster,som krever at man både må kunne telle og følge med i et diagram samtidig som skal skravle og spise. Dette blir alt for mye for en enkel sjel som meg, med det resultat at det som er strikket i klubben diskret må rekkes opp igjen når man kommer for seg selv.
Brennende kjærlighet votter
Votter: "Brennende Kjærlighet" - dette er et design fra flere år tilbake, nå tok jeg det frem igjen for å ha noe til klubben og foran tv. Disse er i østlandsgarn, desverre hadde den oransje fargen deres gått ut så det ble det gule i stedet.

Brennende kjærlighet votter
Men jeg ville gjerne ha oransje, så da ble det enda et par "Brennende kjærlighet", denne gang i Tove garn fra Sandnes, for de har noe som er veldig! oransje... Disse ble om mulig enda mykere, lodnere og lettere enn de forrige. Særlig etter at de ble tovet. Og skravla gikk mens jeg strikket. Lua som hører til er like godt synlig, bra i trafikken og ikke minst under elgjakt....

Fluesopp votter
I klubben prater vi om løst og fast, først handler det om alle stedene vi har vondt og om sykdommer og sånt, det er veldig hyggelig, så drøfter vi tema som for eksempel strikking og mat, og så spiser vi litt. Så baksnakker vi de som ikke er til stede, men veldig forsiktig ellers kan vi selv bli baksnakket om det en annen gang. Og over her har jeg strikket fluesoppvotter i god og ekstra lang størrelse til noen som liker rødt med hvite prikker.

Sirupssnipp lue og votter
Så ble det langvotter og lue til noen som gjerne vil være litt mer diskret i fargevalget. Dette designet heter "Sirupssnipp". Ikke alle vil vel gå rundt med flammer og fluesopp.

Lue og votter, tovet sett.
Jeg har laget mønster til disse lange vottene, de finnes i butikken min! Her får man 6 mønster i ett, tre ulike sett med votter og luer til. Nå er det bare å produsere i vei til julegaver og messer.

Myke og varme plagg som er testet ute i skog og mark, i kaldt vær.
Godt likt av de aller fleste maurene.
 
Ha det fint, alle!
Hilsen Muffin

22 kommentarer:

  1. Kjempeflotte og fargerike votta :)) Du e flink!!! <3

    SvarSlett
  2. så mye fint du lager !! du e så flink! er stor fan :-)

    SvarSlett
  3. Så fine! Herlig med litt farger i vintermørket! Så flink du er!

    SvarSlett
  4. Du er så flink å lage mønster og sette sammen fine farger! Gleder meg til å strikke sirupssnipp-settet :) Akkurat nå strikker jeg Englevottene dine i julegave til min søster :)

    SvarSlett
  5. Flotte votter i nydelige farger som pynter opp når vi nå går inn i mørketida:)

    SvarSlett
  6. Så fantastisk fine. Jeg elsker jo votter så de der er jo midt i blinken for meg. Kjempe lekre :D

    SvarSlett
  7. De vottene så deilig og myke ut.

    SvarSlett
  8. Fin fortælling om hvad en strikkeklub går ud på, jeg lo og lo. Det kan vi vist alle genkende.

    SvarSlett
  9. Så mange fine vottar i flotte fargar :)

    SvarSlett
  10. Så mange fine votter. Du verden så produktiv du er!

    SvarSlett
  11. Så fint å höre at strikke-klubb ikke er så mye annnerledes enn quilteklubb.....he,he. Vi gjör stort sett likedan, og det gjelder å holde tann for tunge.
    Kjempefine votter, bra at de er maurtestet. Man skal ta vare på naturen.
    Ha en fin uke.

    SvarSlett
  12. Wow de vottene var kjempefine!! Superflotte farger både de i gul og de i rød. Kan jeg dele dem på min facebook side, Wool Rocks, med link til deg? Virkelig inspirerende.

    SvarSlett
    Svar
    1. Klart du kan linke :) Veldig hyggelig!

      Slett
  13. Votter helt etter min smak ;o)Likte spesielt fluesoppene, både i farger og design! Spesiellt siden æ like den typer vrangbord som du har brukt, blir gal av de trange variantene. Høres hyggelig ut med strikkeklubb med akkurat passelig dose av alt! Klem

    SvarSlett
  14. Takk for tips:-V jeg driver i oppstarten av en strikke/hekleklubb i bygda der jeg bor og trenger litt tips. Serverer dere mat eller kake og kaffe. Og hvor mye tid setter dere av? Og hvor ofte?

    SvarSlett
  15. Hei!
    Jeg er ferdig å "montere" snuppeveska idag! Jeg er SÅ fornøyd. :)) Tusen takk for oppskrift, det var et artig
    innimellom arbeid. Den blir pakket inn som en "attåt" julegave til en jålete 7-åring.:)) Derfor har jeg strikket den i lilla med hvitt blankt stoff til for.
    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  16. For noen herlige votter! Spreke farger!

    SvarSlett
  17. Nydelige votter og fargene er topp:)
    God søndag til deg.

    SvarSlett
  18. Fantastiskt vackra vantar! Och så såg jag att du hade lyckan att träffa sidensvansar! De vackraste fåglar jag vet.

    SvarSlett
  19. SÅ nydelige mønstre OG votter/luer!
    Du er bare knallflink! =)

    SvarSlett
  20. Hei! Har fått helt dilla på Joridvotter! Figurvottene er råflotte, vanligvis med en liten detalj ( som fiskeskjelettet på kattevottene) som får smil og latter fram. Nå sist var det "Brennende kjærlig het" som hang på pinnene, og der gikk mange gode tanker til denne gledesspredende designeren der oppe i nord mens jeg strikket disse glade knallorange vottene. I morges når jeg åpna siden hennes igjen, står ei herlig ku og roper mø...lol og Wow Jorid! Her på Stavangerkanten er vi litt møete, interiørbutikker har forbausende mye salg på kuer ;-)), og på kjøkkenet mitt står der tre stykker. Så da må jeg vel strikke to par kuvotter, et i vanlig ull, og et i tykt bomullsgarn til grytevotter, så kyrne mine får selskap der ute på kjøkkenet ;-))

    SvarSlett