27 august 2012

Puddelvotter - og en liten vareopptelling

Hei på dere!
Jeg har nesten glemt å vise fram de nye puddelvottene her på bloggen. Her er de altså:
Puddelvottene er en modifisert utgave av de andre hundevottene mine, de med bostonterrier. Det er mange som har hund, og nesten like mange som har spurt meg etter votter med sin hunderase på. Og de som har spurt aller, aller mest er puddeleierne, så da måtte jeg jo prøve.
Det er vanskelig å lage votter med dyr på, for formen på dyrene passer slettes ikke inn i formatet.  En annen ting er at man må finne gode karaktertrekk slik at folk forstår hva slags dyr det er. Puddelen har et tydelig særpreg, og er derfor lett å avbilde. Jeg tegnet den lille tegningen først, så jeg hadde noe å se etter. Mønstret kommer med både norsk og engelsk tekst og er å finne i butikken min.

  
Her ser dere vottene ute i solskinnet, sammen med litt av garnet mitt. For jeg hadde samlet alt garnet mitt ute i dag, så nå er alle nøstene beundret, luftet og sortert. Okei, noen nøster forsvant visst i dunken også. Det finnes ikke håp for de håpløse.

  Her er alt garnet mitt. Øverst til venstre to pågående prosjekter, så er det noen kilo ullgarn som skal strikkes på pinne 3½ eller mer, dernest en hel stor kasse med ullgarn ca pinne 2½, en kurv med diverse og en veske med også diverse. Bare noen fååå kilo til sammen, 10-12 kanskje.. og noe skal dessuten snart gis bort til verdig formål.

Oppkvikket av det ryddige garnlagret tok jeg likesågodt opptelling på strikkepinnene også, her ser dere mitt bitte lille syskrin som bare inneholder strikke- og heklesaker. Syskrinet er fra Jysk og kostet bare en hundrelapp. Nede i bunnen får alle mine pinner plass, nåleboka mi og diverse nødvendigheter i de andre rommene.

  Rundpinnene - de er bortskjemte med denne fine vesken som de får bo i, alle 22.  Se for dere 22 rundpinner i fri dressur, rotete, ikke sant?  Denne lekre veska har min gode veninne Anita sydd, jeg ønsket meg veske med jordbær på og det fikk jeg sannelig! Vil du også få sydd deg rundpinneveske kan finne ut hvordan på denne facebooksiden her.


Åh, så ryddig jeg har det i garnet mitt, nå skal jeg bare kose meg med høstprosjektet.... Jeg intervjuet arvingen for å få svar på hva han syntes om farger og design, og svaret var "Veldig søttitalls!" Grrr.. jaja jeg er jo eldre enn søttitalls sjøl, så det så, da passer det antagelig godt til meg.

Ha det bra, både dere som er søttitalls og alle dere andre også.
Hilsen Muffin

10 kommentarer:

  1. oi for en orden. Tror virkelig jeg vet hva jeg skal gjøre i dag.... De vottene var super fine.
    Klem Tone

    SvarSlett
  2. Så flotte puddelvotter!!! Om du skulle lage en oppskrift pr hunderase, ville du fått det travelt;)
    Nydelige farger på neste prosjekt;)

    SvarSlett
  3. Nok et herlig par votter fra deg. Du er fantastisk til å designe! Finner alltid noe nytt jeg har lyst til å strikke av dine oppskrifter.

    Garnlageret er missunnelsesverdig, er det ikke rart hvordan andres lager ser så mye mer fristende ut enn ens eget? Inneholder mange deilige varme farger. Ikke 70-talls, bare fristende. (0:

    SvarSlett
  4. Så fint og ryddig du har fått det da.... Blir missunnelig!! Mitt lager er litt mere tilfeldig, og noen garnnöster er ikke tatt ut av bilen enda. Syns det ikke så finns det ikke... eller? Man kan jo ikke sjokke omgivningen helt heller... hehe.
    Flotte votter igjen. Jeg önsker meg Jack Russel om du har en venteliste med raser.... :-)
    Ha en fin dag.

    SvarSlett
  5. Kjempeartig puddelvotter. Er disse vanskelig å strikke? Jeg har jo puddel og disse var jo så søte. :) Men har ikke strikket votter før. Deilig med ryddige lagre..

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Merethe! Jeg synes ikke de er vanskelige :) men første gang jeg strikket votter med mønster var det slettes ikke så lett. Det er bare å sette i gang, så blir man ekspert etter hvert :)

      Slett
  6. Å så fine puddelvotter!! Disse skal jeg strikke om ikke så lenge. Kommer nok innom butikken snart.
    Hm, er det slik et garnlager skal se ut altså. Kjenner jeg fikk litt behov for å lukke øynene nå. Mitt garnlager ligner faktisk ikke i det hele tatt. Burde jeg tatt en alvorlig opprydding kanskje? Er liksom igang, men det monner ikke. Jaja, strikker jeg mange puddelvotter så vil jo lageret minke.... Innen neste århundre hvertfall....

    SvarSlett
  7. Kjempeflotte votter! Imponerende orden på sakene hos deg, må nok få ryddet litt hos meg;-) Ha en flott uke hos deg!

    SvarSlett
  8. Hei igjen:) Ja, gjett om det var ein stolt puddeleigar som hyyylte seg av stad til Jorids mønsterbutikk ! For desse måtte eg berre ha ! Har kjøpt garn, men der er nokre ting som må bli ferdige først (var det jeg som sa det ?)

    IMPONERANDE ! For eit ryddig "strikkelager" !! Var på "lageret" mitt i går, i fare for at plastkassene skulle falle i hodet på Puddelgutt, fekk han ikkje lov å komme inn. Det er ikkje snakk om berre ei, nei, Antall: altformange. Og eit system som hodt ut i ein mnd. Men så er nå eg ein surre-og rotekopp:)

    Gleder meg til å ta fatt på puddelvottane !!

    Tusen takk Muffin for super og kjekk mønster !

    SvarSlett
  9. Hadde jeg vært et "hundemenneske" hadde jeg ikke nølt med å få laga meg et par puddelvotter!
    Fniser litt ved tanken på å ta garnet mitt med på luftetur av og til... Kanskje det er en menneske... eh... garnrett??? Siden mye ligger "på lager" leeenge, mener jeg?
    Spøk til side: flott rydde-"prosjekt"!!!

    SvarSlett