07 juni 2013

Veslekua

Her skal dere få se på søt sommerstrikk!
I mange og tjue varme, deilige grader har jeg sittet og puslet sammen noen småplagg.
Her presenterer jeg resultatet: små votter og sokker til de minste, sånne som fremdeles kler melkebart og som vet hvilket dyr som sier MØ. Og som gjerne drikker opp all melken i koppen sin.
Veslekua votter
Små votter med MØ MØ på, størrelsen er ca 2-3 år.
Til vottene hører det selvfølgelig fine små sokker,
disse har en annen ku som motiv, eller kanskje det er selveste oksen?
Sokkene er i samme størrelse, men her kan men enkelt justere på fotlengden slik at sokken blir helt 100% passe...

 Veslekua votter og sokker
Jeg har selvfølgelig brukt det herlige Daletta-garnet. Men det smarte er at om man går litt opp i garn- og pinnetykkelse får man plagg som passer til barn som er enda større :)

Har du også  lyst på hyggelig sommerstrikk? Da finner du mønster i den lille søte butikken ;)

13 kommentarer:

  1. Dåååååååååååååååån! Atter engang sitter vi med stoooooore øya og sterkaste brillan på nasen! :) De va vakker! Møøøøø..nstret må sjølsagt e også kjøp, når berre bomullsgarnet e hold på mæ, bi opphækla!
    God hælg! fra Nunne!

    SvarSlett
  2. Såå söte Mö-votter og sokker.
    Disse skulle jeg gjerne strikke. Må bare gjöre ferdig Drömmegensern til min datter först. :-)
    Ha en fin helg.

    SvarSlett
  3. Møøøøø......
    Kua mi jeg takker deg etc etc etc

    Noe av det søteste jeg har sett.
    Blir nok en kjempehit hos de små ..........

    SvarSlett
  4. Åååå, så fine :) Sånne må eg strikke til lille Alfred'n min når han blir litt større, og store kuvotter til meg selv. :)

    SvarSlett
  5. Du er et oppkomme av fantasi og skapertrang - alltid noe nytt å komme med! Herlig kumønster :)

    SvarSlett
  6. Så utrolig nydelige!!
    Klem Tone

    SvarSlett
  7. Æ vet også kæm som sier MØ! Burde også hatt sånne votter, men først bør æ strikke kattevottene ;o)
    Klem

    SvarSlett
  8. Så utrolig søte, små plagg. Du lager de flotteste mønstre! :) Ha en fin kveld videre, og fin uke fra i morgen! Hilsen fra Ingrid

    SvarSlett
  9. Veldig fine votter og sokker! Synd jeg ikke kler melkebart lenger!

    Men jeg tror jeg kjenner noen som gjør det... ;-)

    SvarSlett
  10. Nydelig sett! Slike må jeg bare strikke til tantebarnet. Kanskje til jul, da er hun 13 måneder og kan si MØ!

    SvarSlett
  11. Jeg elsker mønstrene dine! Så utrolig morsom. Legg gjerne dette ut på Ravelry :)

    SvarSlett