21 august 2012

Votter og sokker med liten fuggel

Her skal dere få se "utstillingen" jeg hadde på Mjelle.
 Liten fuggel sokker
I ferien strikket jeg noen små votter og sokker, og disse stilte jeg altså ut mellom steinene. Må jo ha noen bilder til å ha på mønstret, ikke sant!
For i kveld har jeg laget mønstret ferdig, og lagt det ut i butikken i tilfelle noen vil ha. Kanskje har dere sett den lille fuglen før, den har fløyet fra brudevottene mine, via leggvarmerne og over til ermene på kåpen min. Så ville den gjerne lande på små sokker og votter. Det måtte bare litt tilpassing til,  så passet den akkurat til en liten fot eller hånd.

Små votter og sokker som passer til de som har runde små hender, og er sånn ca 1 - 2 år. De er strikket i Dale babyull. Bitte små og veldig yndige, spør du meg!

Og små votter og sokker til dem som har fått litt mer avlange hender og føtter, og er ca 3-4 år gamle. Disse er strikket i litt tykkere garn, og forsiktig tovet slik at de er blitt myke og varme. Man må jo ha litt varme og gode plagg når man er stor nok til å grave i snø.
Ha det fint!
Hilsen Muffin

18 kommentarer:

  1. Ååå de er kjempesøte!
    Du er bare superflink!
    Klem :)

    SvarSlett
  2. Så flott mønster!!! Jeg likte veldig godt kombinasjonen av hjertet og fugl!!

    SvarSlett
  3. Superfine fuglevotter du har laget!!
    Kjempesøte!! :O) havner vel på lista mi....

    SvarSlett
  4. Så nydelige votter og sokker.
    Klem Tone

    SvarSlett
  5. Så superfine votter og sokker du har strikket, og kulissene du valgte er fantastisk. Så nå må du bare lytte til Vamp sin siste "Liten fuggel" mens du strikker. Jeg vil kjøpe mønsteret. Har fått et bonusjente på fire på julegavelista.

    SvarSlett
  6. Disse var kjempesøte! Har fått bestilling på sokker og votter til barnebarnet, og det må jo bare bli disse som Smårusket skal få :-)

    SvarSlett
  7. Sæ søte dei er ! Du skal ikkje sjå bort frå at vesle Håkon får enten sokker eller vottar av mormor si :))

    Ha en fin augustdag :)

    SvarSlett
  8. Du verden så dyktig du er. Nydelige votter og sokker.

    SvarSlett
  9. Fine votter. Fargekombinasjonen med sjøgrønn bunn og hvitt mønster var og fin. Kan sikkert brukes til vesle kanin-mønsteret også. Tar den som inspirasjon :)

    SvarSlett
  10. Flott, flott, som vanlig. Nydelige små votter og sokker. Klart de små også må få.
    Flotte bilder fra Mjelle! Jeg har haket opp meg på toving i sommer, men må nok tilbake til litt mönster snart. I morgen blir det blog-hop med Bowls with Borders på min blogg. Fölg med og se hva de andre har gjort.
    HA en fin dag.:-)

    SvarSlett
  11. Å, så nydelege dei var :)

    SvarSlett
  12. Dette var virkelig snadder for en fugle-elsker som meg. Skjønner ikke hvordan du rekker alt du gjør :)

    SvarSlett
  13. Så flotte de var! Og så fine bilder!

    SvarSlett
  14. Søte småplagg som sikkert blir deilige å kle på når vinteren setter inn ;)

    SvarSlett