30 januar 2013

Let's Rock!

Det er sjelden at postene i denne bloggen er særlig rocka, det skal jeg være den første til å innrømme. Men nå har jeg for en gangs skyld tatt av, og laget votter for rockere og andre tøffinger.

Mønstret heter "Let's Rock!" Vottene her er strikket i Finull på pinne nr 3, og passer til en stor damehånd eller liten herre. Hadde jeg brukt pinne 2½  ville størrelsen blitt sånn ca liten dame / ungdom / stort barn. Prøvestrikkeren strikket et par i Per Gynt, og de ble passe til en herre med SVÆRE hender, noe sånt som Ottar Big Hand omtrent.

 
Det kan være vanskelig for mødre og bestemødre og strikke gaver til de aller tøffeste i familien, og det har jeg tatt hensyn til denne gangen. Over her har jeg tegnet et skrekkscenario over hvordan det kan gå om man ikke følger med på hvilke outfit som er passende.

Let's Rock votter
Okei, så smughørte jeg vel litt på de gamle Zeppelinplatene mine mens jeg strikket, med forsiktig volum bare, og headset.. som det på bildet øverst på tommelen. 
Og en liten smugtur ut med vottene på har jeg også hatt. Ikke si det til noen. Men det er brodert med refleksgarn i noen av hodeskallene, så man må jo sjekke om det synes.....

The crowd called out for more.



Ha en riktig så rocka dag, fortsatt!
Hilsen Muffin

PS mønstret ligger til salgs i nærbutikken


38 kommentarer:

  1. Det er de råeste vottene jeg har sett. Vanvittig stilige! :) :)

    SvarSlett
  2. Haha, beste hodeskallevottene ever! De var fine!!!

    SvarSlett
  3. Wow! Knallfine var de!
    Dette må da være noe for hardrockerene:)

    SvarSlett
  4. Va häftigt. Jag har stickat pudelvantarna. Har du även garner att sälja.

    Beritw@telia.com

    SvarSlett
  5. Desverre selger jeg ikke garn, bare mønster.

    SvarSlett
    Svar
    1. Har du förslag på garn som passar bra?

      Berit W

      Slett
    2. Har brukt finull til disse, det ble myke, gode votter.

      Slett
    3. Ja stickade pudelvantarna i två trådar ull från Järbo. Du köper förmodligen dina garner i Norge. Vem säljer de garner du använder? Dessa Rock vantarna ser så häftiga ut. Jag har små händer så jag vill köpa ett garn som passar bra. Vantarna med pudel på blev lite stor för mina händer. Tacksam på förslag på var jag ska köpa lämpligt garn Tacks snälla Berit W

      Slett
  6. Kuleste vottene! Stilig mønster. Morsomt med sånne. Må sette på ønskelista :D

    Klem fra Olgamors Finurligheter

    SvarSlett
  7. selger du mønsteret til disse vottene? Skulle gjerne strikket de der.

    SvarSlett
    Svar
    1. Mønstet er til salgs, se link aller nederst i innlegget. Eller klikk på bildet med Jorids Mønsterbutikk øverst i siden!

      Slett
  8. Disse var utrolig tøffe!!! :)

    SvarSlett
  9. Disse vottene var knalltøffe! :) Vet en nevø som ville blitt svært så glad for disse!

    SvarSlett
  10. Disse må jeg strikke til gubben. :) Knalltøffe!

    SvarSlett
  11. disse er noe av det morsomste jeg har sett, kjempefine.

    SvarSlett
  12. her må man løpe og kjøpe ! heerlige votter !

    SvarSlett
  13. Disse må nok strikkes etterhvert :)

    SvarSlett
  14. Ja dette var andre boller... Töffe for den yngre garde.
    Du har virkelig en flott fantasi. Flotte votter!

    SvarSlett
  15. Så utrolig kule! Jeg likte veldig godt borden med tangenter!
    Tusen takk for masse inspirasjon :-)

    SvarSlett
  16. hvor er de bare flotte ! super seje !
    hilsen Mona

    SvarSlett
  17. Oi, dette var heftige saker! Blir sikkert et populært mønster hos den yngre garde :)

    SvarSlett
  18. Disse var skikkelig tøffe og gjennomførte med mange detaljer:-) Likte veldig godt tangentene!

    SvarSlett
  19. Kuuule votter! Jeg likte godt tegningen av Beste og Basse. Sikkert mange som har snublet når det gjelder smak og behag. Du treffer spikeren midt på hode med streken din. :))

    SvarSlett
  20. Råkule !!! De var rett og rååå :) Flink du :)

    SvarSlett
  21. Hei!! Så kule votter!! Likte skallene veldig godt!! Du lager så fine ting!! Annek:-)

    SvarSlett
  22. WOW og atter WOW ! DU er rocka DU ! Stilige votter ! Det med klaviaturet som bråt er tøft !!

    Puddelvottane mine ligg på vent, snart ferdig med første votten, dei blir kjempefine. Skal ta dei fram når lyset og augene mine vil samarbeide igjen :)

    No går det i småting som hekling og hakking.

    Ønsker deg ein fin torsdagskveld og ei fin helg når den kjem.

    I dag har Barnum fått snø og vil nesten ikkje vere inne i varmen og kose seg med kunsten :) Skal helse og takke for hyggelig kommentar.

    SvarSlett
  23. Wow, kor kule dei var :) Vil tru dei blir populære.

    SvarSlett
  24. Fantastisk som alltid Jorid!
    Og Ja...., vi må få tid til å møtes snart!
    Fin helg og klem til deg! :)

    SvarSlett
  25. DU ER DEN TØFFESTE VENNEN JEG HAR!! <3 <3 <3 god helg, og så ses vi!
    Gratulerer med mamma, Muffin! Nunneklem!

    SvarSlett
  26. Kult design! Med desse vottane tenkjer eg "den yngre garde" òg syns det er bra med ullvottar.

    SvarSlett
  27. Selv den kuleste og mest rocka tenåring må da godkjenne disse uten å kny.

    SvarSlett
  28. Jeg gleder meg til å få begynt på disse Rocka vottene :) Jeg har linket til både bloggen og butikken din i min egen blogg ;)

    SvarSlett
  29. Sååååå utrolig kule votter :) Tror jammen meg at jeg må kjøpe mønsteret på disse ja :)

    SvarSlett
  30. De var tøffe! Her har du fått med alle de viktige detaljene! :)

    SvarSlett