20 februar 2013

KU

Kuvotter
 Jeg har strikket en ku. Det vil si to kyr, en til hver hånd.

 Kuvotter
 Enkelte vil ha det til at jeg har kudilla. Her i huset er det kyr både på kopper og kar, og kufigurer på hver en hylle. Jeg har veske i kumønster og toastjern som ser ut som en ku...
Før jul strikket jeg meg kuvotter, her ser dere. Ku i kløvereng, til og med!
 
Kuvotter
Fargene på jur, nese og kløver er brodert på etterpå, så det er ikke så avansert som det ser ut. 
Men det fineste med vottekua er at den kan si MØ!

Kuvotter
Der sa den det!

Vottene er strikket i Daletta, grønn, hvit og svart - det ble god damestørrelse. 
Dette garnet egnet seg godt til kustrikking, glatt og glansfullt som det er.
Og Daletta, det har de blant annet hos to damer!

Kanskje flere vil ha kuvotter? I så fall finnes mønstret tilgjengelig i en fin liten godtebutikk ;)

Ha det fint!
Hilsen Muffin

37 kommentarer:

  1. Så herlige kuer :-)

    Får bestille litt senere, skal begynne med rockevotter og sokker først :-)

    Venke

    SvarSlett
  2. Kuleste vottene ever:-) Den lista over votter eg vil strikke etter dine design begynner å bli laaang:-)

    SvarSlett
  3. Steiike Stiligt ;-)

    SvarSlett
  4. Disse var virkelig fine!! Hørte noen rykter om sauevotter på facebook, de gleder jeg med til ;)

    SvarSlett
  5. Nydelig!, men ser så avansert ut! Gosjamejen! Skikkelig knallfine! :D
    Vi får se om jeg tør å driste meg til å prøve mønsteret etterhvert!

    SvarSlett
  6. Åååh de var (høhøh) kuuuule :D Men når jeg så dem her tenkte jeg - men hvor er Jorull-vottene?! Har du laget sauevotter jeg har gått glipp av? Jeg vet du har dekket de fleste andre husdyr + noen andre så jeg savner sauer :)

    SvarSlett
  7. Jeg har betalt og bestilt, men hvordan får jeg mønsteret???
    mvh ruthelin@online.no

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for bestillingen! Jeg får bestillingen på mail fra paypal, der står epostadressen til den som kjøper, så sender jeg mønstret på mail. Din er sendt :)

      Slett
  8. Nok et fantastisk vottemønster! Disse ble stilige!

    SvarSlett
  9. Blir like rød i ørene som kua av all rosen, takk skal dere ha <3

    SvarSlett
  10. Ja, dei var verkeleg kule og morsomme :) Du er så flink.

    SvarSlett
  11. nej hvor er de da sjove :o)
    jeg ville meget gerne købe nogle af dine opskrifter, men kan ikke få paypal til at virke. Kunne vi finde ud af det på en anden måde ? fx ved bankoverførsel ?
    mvh Mona

    SvarSlett
  12. Hei Mona! Send en mail med bestillingen til shop@joridweb.com, så ordner det seg.

    SvarSlett
  13. ENDELIG!
    Nå håper jeg bare ikke dette ryktet spres! til Rødøyfjeringen :)))
    Jeg som har strikka og skal gi svigerinna mi i helga! Og som gleda meg som en unge til å sjå fjeset hennes når kua rauter imot henne.
    Svigerinna mi har jobba som landbruksvikar en lang mannsalder, så ingen kunn fortjen ei real strikkaku beire enn ho! Dessuten, e ha kjøpt KUKRUS som ho kan drikk fjøskaffen sin av, om mårran når ho kjem inn fra fjøset!
    Liker liker liker og er sååå takknemlig forat e fikk sneke meg til et mønster allerede før det lå i godtebutikken :P
    Møøøøø fra Nunnemor <3

    SvarSlett
  14. Nunne du må si at hun ikke må være på internett, farlig ku-virus på gang :) Tusen takk for at du ville strikke prøvekuer, det setter jeg pris på!

    SvarSlett
  15. Dem er helt herlige og jeg har sladret på facebook om de, for jeg har mange venner som liker å strikke!(Har delt din link altså:) Du er multikunstner!

    SvarSlett
  16. De var skikkelig morsomme! Jeg strikker og strikker på disse vottemønstrene dine jeg i alskens farger. Burde vel hatt ei ku snart også: Akkurat nå så er det liksom like før jeg sier voff-voff:- )

    SvarSlett
  17. Tøffe mø- votter! Må snoke litt rundt for denne bloggen så spennende ut! Så bildet av ku vottene publisert hos en av mine facebookvenner.

    SvarSlett
  18. Mø! Digget møen gjemt bak tommelen! Super detalj!

    SvarSlett
  19. Hei på deg. Tusen takk for blomstene. Nå har jeg vandret litt rundt hos deg. Hærlighet sier jeg bare. Kuvottene er kjempehærlige som alt annet du lager. Ha nydelige dager. Klem fra Bossa.

    SvarSlett
  20. Herlighet hvor fine!! KjempeKUle! Å lage votter med kyr er det nok bare du som kan komme på;) Utrolig skjønne.

    SvarSlett
  21. Jøss, sier som flere andre her: Disse var KU-le!!!

    SvarSlett
  22. Kult ;o) Så på TV igår et program som heter skattejegerne.. der fant de et ku-kjøleskap!! Fra 40-50 tallet, utrolig stilig. Har endel ku ting her i huset også, ikkje fordi æ har dilla på det, men dem e no bare kommet i hus.. Ungan synes ku-kanna mi e aller tøffest, det kommer drikke ut av munnen, som regel kakao... Ha ei fin uke fremover, her regner den stakkars vinteren bort!
    Klem

    SvarSlett
  23. Legger inn betaling for Jorullvotta!!! E e arbeidsledig! og e e sjuuuuk ette nytt prosjekt! Tihi, som om e nån gång får tid nok, og alle idean iverksatt .... ??
    jaja, det bi no speinnanes, vi gledes ved neste nye mønster! Bodil vart skikkelig søt i nyvottan!

    Bææææædi :)

    SvarSlett
  24. Er det sauevotter på gang ? Venter spent :) Er inne og sjekker på Jorid-butikken rett som det er. Skal strikke "en fugl i hånden" til beste veninna mi. Hun er fugleelsker. Takk for mønsteret.
    Skal kjøpe englemønsteret. De er nydelige.
    Sønnen skal få sauevotter så snart du har mønster klart. Han er sauebonde ;)
    Klem fra Lilleba på Rusk og Rask

    SvarSlett
  25. Skikkelig fiiiine votter!
    Jeg må nok ta meg en tur inn i butikken din snart ;-)

    SvarSlett
  26. Superfine votter! Måtte gå inn å se på butikken, Wow! Klør i fingrene - årets jul er tydeligvis i boks allerede, her var jo noe til alle og enhver i min omgangskrets!

    SvarSlett