24 desember 2013

Jorids Julehjerte - gave til DEG!

Da har endelig julefreden senket seg i heimen, julegavene tatt frem fra lure gjemmesteder og puttet under treet.  I år har jeg til og med i største hemmelighet laget en julegave til alle dere blogglesere, og til de som titter innom facebooksiden til mønsterbutikken.. Og til alle som også vil ha.


Jorids Julehjerte votter
Gaven er et gratis mønster til "Jorids Julehjerte" votter.
I dag ble gaven ferdig og lagt i mønsterbutikken, på den øverste hyllen, til gratis nedlastning.
Vær så god, og kos dere masse :)


Saken er den, at mønsterbutikken  har hatt julegavekalender inne på facebooksiden.. der man kunne vinne mønster hver dag i adventen. Og du slette tid så mange det var som ville vinne! Og kjempemange som ikke vant, derfor bestemte jeg meg for å lage et mønster slik at alle kunne få...


Jorids Julehjerte votter
Vottene er i bittelitt stor damestørrelse, og er strikket i Alpa fra Trysilgarn. Garnet er et blandingsprodukt, og ble valgt på grunn av de fine fargene. Myke og deilige ble de iallfall!
Den som vil ha ren ull kan lete etter et garn som har strikkefasthet rundt 26 - 27 m = 10 cm.

Jeg har brukt mye tid til strikking i desember, hihi, herlig at jeg har en datter som er så flink å bake :)
Nå kan vi lene oss tilbake med munnen full av pepperkaker, og bare kose oss! Det beste med  julen er at juleforberedelsene endelig er over. Nesten det beste, iallfall.

Disse har vi laget sammen. Og det var en trivelig juleforberedelse!

I romjula kommer vi  tilbake med oppdatering, Jorull har nemlig noe hun vil snakke om.
I mellomtiden ønsker vi dere en gledelig jul!
Kos dokker masse!


34 kommentarer:

  1. Riktig god jul til deg og dine også! Og takk for flott vottemønster!

    SvarSlett
  2. Rigig god jul og tak for mønsteret.

    SvarSlett
  3. God jul til deg og dine også! Takk for det fine vottemønsteret! :-)

    SvarSlett
  4. Tusen takk for det flotte vottemønsteret!
    Ønsker deg og dine ei fredfull jul.

    SvarSlett
  5. Åå, nå fikk jeg lyst til å strikke meg et par votter i romjula!
    God jul til dere!

    SvarSlett
  6. Tusen takk for vakkert vottemønster. Du er en mester i dette faget :)

    Riktig god jul til deg og dine!

    SvarSlett
  7. Tusen takk for kjempefint vottemønster, disse vil jeg prøve å strikke! God jul til deg og dine! :)

    SvarSlett
  8. Tak for det flotte vante mønster - og rigtig glædelig jul til dig og din familie. Jeg er en stor beundrer af dine flotte mønstre.

    SvarSlett
  9. Ja fin vottemønster... tusen takk deg.
    Jeg ønsker god jul deg og dine.
    Juleklem Viola.

    SvarSlett
  10. Nydelig vottemønster. Tusen takk! :-)

    SvarSlett
  11. Sitter og strikker uglesokker her. 😄 Tusen takk for nydelig vottemønster, og riktig god jul til deg! 🎅🎄

    SvarSlett
  12. Tusen takk for flott mønster! God jul!

    SvarSlett
  13. JEG ER SÅ GLAD JEG ER BLITT KJENT MED JORULL OG DEG <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 (7 hjerter= 7 er fullkommenhetens tall ) God juleklem til dere alle og en ekstra stor en til Birgitte som er så flink å bak! Gleda med til hemmeligheten ;) Hilsen fra Nunne og kjæresten... han har forresten hengt over skuldra mi for å kikke på de skjønne julevottan..... han mein de må strikkes snarest, men at JEG må ta oppgaven, han er redd han ikke skal få det til. Han syns de var RÅ-LEKKER! <3

    SvarSlett
  14. Ønsker dere en riktig god og koselig jul .
    Her i heimen er det stille og rolig og masse trivelig strikking.
    Nå er det Liten fugl vott og sokker som er på pinnene
    .Og nå ligger det tre nøster med Alpa og et mønster innpakket og venter på en mottaker :)
    tusen takk,Jorid . Julehilsen Siw.

    SvarSlett
  15. Tusen takk - både for gode juleønsker og vottemønster. Disse vottene føyer seg inn i rekken av nydelige mønstre
    Riktig god jul til deg og dine
    Klem fra Helene

    SvarSlett
  16. Takk for fantastiske mønstre. For en gave du har fått som kan skape slike nydelige og spesielle ting.Din kreativitet er helt unik. Har du vurdert å gi de ut i bokform? Jeg blir så inspirert og det formelig klør i fingrene etter å ta fatt i strikkepinner og garn. Igjen tusen takk.

    SvarSlett
  17. Takk for nydelig mønster til votter. En ordentlig julegave til oss som liker å strikke, og jeg kommer nok til å kjøpe flere mønstre ved en seinere anledning. Nå må jeg få strikket dem alle sammen ;) Jeg ønsker deg en riktig god jul <3
    Mvh Helene

    SvarSlett
  18. Nydelig mønster :) Tusen takk!

    SvarSlett
  19. Rigtig glædelig jul, og sikke nogle smukke vanter du strikker.

    SvarSlett
  20. Tusen takk for vottemønsteret. Flotte kaker dere har laga. God jul til deg og dine!

    SvarSlett
  21. God romjul - og hjarteleg takk for deling av dei fine Julehjerte-vottane! Som ein heil hjarte-himmel over juletrea i skogen!

    "Liten fuggel"-vottane dine vart forresten til fleire julegåver frå meg til dei minste i år.

    SvarSlett
  22. Så flotte votter! Tror jeg må finne fram garn og pinner og fler-farge-genene mine ;)

    SvarSlett
  23. Takk for det flotte mønsteret :) Vottene er fantastisk fine!
    Ha en fortsatt god jul.

    SvarSlett
  24. Tusen takk for flott mønster! Skal en dag prøve å strikke mønster men foreløpig blir det ensfarget... God jul:)

    SvarSlett
  25. Tusen takk for flott vottemønster! Ønsker deg en fortsatt fin jul :))

    SvarSlett
  26. Tusen takk for fint mønster :-) Har noe Ask fra Hillesvåg liggende, håper det passer.

    SvarSlett
  27. Også glædelig jul til dig.
    Tak for det fine mønster. Jeg har hygget/koset mig med at strikke Uglevanterne. De har givet mange smil!

    SvarSlett
  28. Tusen takk for flott votte mönster. Skal lastes ned umiddelbart. :-)
    Önsker deg og dine en fortsatt riktig god jul, og godt Nytt År.

    SvarSlett
  29. Kjempefine votter, tusen takk for mønster!! Disse skal jeg jammen starte på innen kort tid :)

    SvarSlett
  30. Fortsatt god jul, Jorid ;o) Det har vært en glede å være med på FB julekalenderen din, lyspunkt for kreative sjeler!
    Juleklem ;o)

    SvarSlett
  31. Fortsatt god jul til deg og tusen takk for vottemønsteret. Det har som vanlig vært en fryd å strikke et av dine produkter,kun tomlene igjen nå :) Jeg har stikket dem i Adore,deilig mykt garn (60% alpakka /40% akryl)

    SvarSlett