27 mars 2014

Bringebærdesign!

Da var vi omsider tilbake i bloggen, og denne gangen har jeg blant annet lyst til å vise dere mitt nyeste design. Med bringebærsmak!
Bringebær sokker og pulsvarmere
I garnbutikken kastet jeg øynene på noe fint sisu-garn i friske frukt-og-bærfarger.
"Bringebær" tenkte jeg, og så var det bare å finne fram pinnene.
Resultatet ser dere over her.

Sokker med bringebær
Sokkene er i passe ankelhøyde, og kan med hell brukes i lave sko eller sandaler. Etter en lang og hustrig vinter blir man litt lei av svart/hvitt/grått på klesfronten, og ønsker seg noe sprekere, ikke sant.
Til overmål har jeg strikket en liten blondekant på sokkene, er det vår så er det vår, hihi!

Pulsvarmere med bringebær
Pulsvarmere er en bra ting å bruke når årstiden er sånn midt mellom votter og ingen votter. 
Og en fin liten gave å gi, kanskje til noen eldre eller syke som sitter mye inne og småfryser på hendene, man kan jo ikke ha vanlige votter på inne heller da... og fargene spreker opp så man blir i bedre humør.

Sokker med bringebærsmak
Fargene spreker alt for mye opp med tanke på fotografering, de her strikketingene var forferdelig vanskelig å få fine bilder av. Den mørke rosafargen i plaggene mot det hvite... jeg har strevd forferdelig, prøvde med noen utebilder og fargene ble enda grellere enn inne.
Men jeg synes iallfall sokkene ble veldig i min smak, så disse kommer jeg til å bruke mye...

Mønster til de freshe småplaggene finner dere i butikken!

Ikke alt jeg lager faller i smak, for å si det sånn. Her er en sokk jeg strikket, den ble ikke fin så den har Leo fått.  Inni er det en pipelyd fra en leke han har ødelagt, og sokken er sydd sammen i enden. Vi hører pip pip pip hele dagen, og sokken er tygd og tovet sammen til ca halv størrelse av det opprinnelige.

Leo
Kanskje dere vil vite mer om hvordan det går med Leo? Jotakk, han vokser fort og får nesten ikke plass på fanget mitt lenger. Det synes han nok er litt synd, for han vil være så nær mor som det er mulig, hele tiden. Hele tiden!

Leo
Det er nesten ikke mulig for meg å ta bilde av ham siden han vil være så veldig nær... I går da vi var på tur bandt jeg ham til et tre for å få nok avstand til å få med hele, og som dere ser syntes han det var sørgelige greier.

Leo
Så bandt jeg ham til noe annet, og da ble det noen bilder der han skjærer grimaser og vil til mor.

Leo
Da vi skulle hjem tok jeg noen bilder av ham i baksetet, han sitter alltid fint med bilbeltet på og armen på armlenet... men desverre var han blitt så søvnig!

Kos dokker masse alle sammen, så er vi forhåpentlig vis snart tilbake!

13 kommentarer:

  1. Så flott et sett du har laget - skikkelige gladfarger!

    SvarSlett
  2. Å de sokkene! Skikkelig vår og sommer sokker:)

    SvarSlett
  3. Så nydelig sett! :) DET var vår og sommer det! Skikkelig sukkertøy! :)
    Og bamsen din er jo helt skjønn *sukk*
    Håper du får en herlig ettermiddag :)
    Klem Nina

    SvarSlett
  4. Så fine sokker og pulsvarmere med bringebærmønster! Lekkert og fristende!! :-)
    Hunden din, Leo er jo bare såååå skjønn!! Sjarmerende kosehund!

    SvarSlett
  5. Lekre sokker og pulsvarmere!

    God torsdagskveld!

    Klem

    SvarSlett
  6. "Jeg bøyer meg i hatten", som det nå heter :) Du er rå på dette med å designe mønster. Bringebærstrikk er midt i blinken akkurat nå når våren står for døren.

    SvarSlett
  7. Nyyyyyydelige. Sånne sokker må jeg nok ha. Men skjønner ikke helt når jeg skal få tid. 2016 kanskje. Hi hi. Og bamse er nok en gromgutt

    SvarSlett
  8. Å, så lekkert sett :) Og så stor og flott Leo har blitt. God helg.

    SvarSlett
  9. Så flotte sokker. De var virkelig fargerrike! De fikk jeg lyst på!nydelig hund, en skikkelig kosebamse!

    SvarSlett
  10. Nydelige bilder av herlige Leo... Du verden for en sjarmør. Og flotte bringebærsokker og -pulsvarmere. Kan nesten kjenne lukten av

    SvarSlett
  11. Så bringebærene dine på FB først, og ble så glad av fargene og motivet ;o) Skikkelig flotte. Er så deilig å hvile øynene på noe pent.. Ha ei fin uke, klem

    SvarSlett
  12. Beundret! Likt! Kjøpt! Klem <3 fra Nunne....

    SvarSlett
  13. Veldig fine sokker!!
    Hilsen Fredrikke :)

    SvarSlett