11 mai 2012

Sokker for hundeelskere

Endelig, der var hundesokkene ferdige.

Hundesokker
Mange har spurt etter sokker som matcher hundevottene jeg har designet, og nå har jeg endelig klart å bli ferdige med dem. Jeg har forkastet endel prøveversjoner, men endelig, altså. Dette er skikkelig gode og tykke lesta som man kan ta på når man fryser som en hund. 
Lue skal det også bli, jeg forstår jo utmerket godt at hundefolkene må ha hodeplagg, tenk bare når man er på hundeutstilling og står og venter på tur og fryser på ørene.

Flere har spurt etter votter eller sokker med andre raser enn bostonterrier, ja jeg har tenkt på alternativer men så er det da også 300 hunderaser minst å velge mellom!
Felix ser på hundesokker

Keeshond, for eksempel. Men Felix Baloo klager ikke selv om det ikke er bilde av ham på sokkene, bare dumt at de er alt for store til ham.
Jeg kom forresten på at jeg har laget et puddelmønster, det er sant. Det må jeg jo strikke noe av.

Mønster på hundesokker blir å finne i butikken min  i løpet av helga.

Ha det fint så lenge!
Hilsen Muffin og Felix Baloo

25 kommentarer:

  1. hei.jeg har laget "hengeører" på hundeoppskriften til vottene.
    Skjønner godt at du ikke kan lage mange forskjellige hundemønster.
    gleder meg til sokkeoppskriften :-)

    SvarSlett
  2. Dem blei kjempe fin =) Kan du lage lapphund-sokker eller votter ? Da skal æ love å legge ut link t butikken din på Lapphundklubbens sider. De vil garnatert bli overbegeistret =)

    SvarSlett
  3. Den overskriften din snakket til meg, følte jeg. Kjempefine sokker! Ser gode og varme ut - og det kan man saktens trenge, ettersom det ikke ser ut som de har tenkt å bli sommer enda...
    God helg!

    SvarSlett
  4. Har strikket vottene til mitt søskenbarn og da må jeg nok strikke sokker og lue også. Du har kjempefine mønstre. Har brukt flere av dem:-)

    SvarSlett
  5. Så fine :) De må jeg nok prøve, hundevottene er nesten utslitt, så spørs om jeg må strikke meg nye til neste vinter. Og da er matchende sokker supert :)

    Ha er fin helg!

    SvarSlett
  6. supert! kommer som bestilt det,har strikket katt og mus sokker til barnebarn som er jente,gutten vil heller ha hund han :-) så flink du er!!

    SvarSlett
  7. kommer som bestilt det! har strikket katt og mus sokker til jente barnebarn,gutten vil heller ha hund han :-) så flink du er !!

    SvarSlett
  8. Herlige sokkar. Tenk om det hadde vore chihuaua på dei.... Mange eigarar av desse små hjerteknusarane er sprø etter allt omkring rasen...

    SvarSlett
  9. Så dyktig du er! Sokkene er kjempefine:)

    SvarSlett
  10. Så artig med hundevotter! Regner med det har gått med noen timer med telling og utregninger for å skape disse. Det er mange hunderaser å velge mellom ja. Hva med å komponere et mønster a la kattevotten. Altså en hund som dekker hele fellesbenevnelsen for hunder........

    SvarSlett
  11. Så fantastisk fine sokker! MÅ ha!
    Tenk om det kunne vært mønster til schäferhund. Løvly! :)

    SvarSlett
  12. Så stilig og fint! Mønstrene dine er helt topp!

    SvarSlett
  13. Du er en kunstner med pinnene. Jeg ønsker å kjøpe lille lam mønster på sokker, votter og lue;-))

    SvarSlett
  14. Så koselig med "oppslag" i Meløyavisa ;) Morsomme sokker er det, er sikker på at mange kommer tl å kjøpe oppskrift.... God helg!

    SvarSlett
  15. Så flink du er, du har så mange fine mønster! Jeg har fått ferdig mine kattevotter og startet ivrig med sokkene etterpå. Men jeg strikker så mye strammere med to farger, så når jeg skulle prøve den på så gikk det helt enkelt ikke. Nå ligg den der og bare minner meg på om at jeg må gjøre et nytt forsøk men med litt større pinner, jeg er en av de som aldri gidder og teste ut noen strikkefasthest så da får jeg bare ha det så godt.
    Vottene gikk unna i en fei med både oppgitt garn og pinner men altså ikke på sokkene. Ja, ja det er bare å prøve på nytt, jeg skal få de ferdig. Det blir nok et av mine sommerprosjekt da jeg nå fokuserer helt og fullt på kortlaging.
    Ønsker deg en riktig fin helg!
    Pernilla

    SvarSlett
  16. Det var virkelig tøffe sokker.
    Du er så flink!!
    Klem Tone

    SvarSlett
  17. Sokkene ser kjempefine ut. Og Felix er jo bare SÅ nydelig..
    Puddelmønster? Stiller meg først i køen til å kjøpe mønsteret på både lue, sokker og votter!!! Med to sorte puddler burde jo dette være et "must". Har forresten strikket puddelsokker til jentene, men dine blir helt sikkert enda finere.. God Helg!

    SvarSlett
  18. Så flotte de ble. ;-)
    Jeg slutter meg til rekken av ide-rike forslag på hunderaser til neste mönster. Hva med en Jack Russel??
    Du får nok å gjöre i lang tid fremover.....haha.
    Önsker deg en fin helg.

    SvarSlett
  19. Tenk, e satt en kveld og fikla med mailen, og i et jafs hadde jeg sletta alle mail!! ALLE mønstre er BORTE!!
    Sukk og stønn, jeg må visst maile deg en dag! Og så sørge for å skrive ut og lagre! Jeg visste jo dem lå her, så utslitte og krøllete mønsterark har jeg ikke tatt vare på...
    Jeg syns det er så BRA at du hele tida produserer noe du frister oss andre med! Det resulterer i at vi alllllldri blir ledig på torvet!!
    NUNNE ønsker deg god helg!

    SvarSlett
  20. For ein jobb, og såå flott resultat :)

    SvarSlett
  21. Klart du må strikke noke i puddel-mønster !!

    SvarSlett
  22. I min iver gløymte eg å skryte av sokkane dine !! Kjempeflotte !!

    SvarSlett