11 oktober 2010

Mollyteppet er ferdig!

Jeg har ikke blogget på to uker.
Jeg har nesten ikke gjort stort annet heller, bortestt fra å jobbe,
og så hekle på Molly-teppet, da.

Detalj
Teppet er heklet i Kauni, jeg brukte 780 gram garn.
Det er mykt og godt, og ganske stort, ca 185 x 115 cm.
Jeg vasket det i går, det er bare nesten tørt :)
Det skulle vel vært blokket fint men sånt orker jeg sjelden.


Her er en detalj..


Og her er en til. Fargene er veldig fine, synes jeg!


Og teppet matcher sofaen..
bare det at det skal ikke ligge der, for i skrivende stund har jeg gitt det bort :)

Tenkte å legge ut oppskrift på teppet, det er egenkomponert - hvis noen er interessert??
(Oppdatert: oppskriften er her)

Man er kommet i garnmodus. Det gjelder å forberede seg på vinteren,
i dag snødde det noen filler og vi forstår jo at sommeren absolutt er over.



Her er skjerfet som min datter holder på med.
Det er i Evilla plategarn, strikket på pinne nr 10,
og så mykt å ta i at man nesten ikke kjenner det. Helt sant!
Er veldig spent på å se hvordan det blir når det blir vasket -
for vaskes må det, det lukter sau lang vei av garnet,
og fingrene blir fettete av å strikke med det.


Tenk, i dag ble det tid til en liten handletur!
Har kjøpt noen få nøster garn (*host*)
og det skal ikke bli teppe, selv om jeg brenner etter å starte på enda ett.



Nå er det tid for kveldsmat...
og nei, jeg bryr meg ikke om hva kostholdsekspertene sier.
Nystekte horn like før leggetid kan ikke være annet en super sunt!

*Ha det fint*
Hilsen Muffin

32 kommentarer:

  1. Det var et kjempefint teppe du har laga. Nå er jeg veldig spent på hva du skal bruke allt det nye garnet på.
    Ønsker deg en fortsatt fin uke!

    Pernilla

    SvarSlett
  2. ååå, jeg veldig interrisert i å se oppskrift :) Nydelig teppe!

    SvarSlett
  3. Lekkert teppe, og veldig lekre horn!

    SvarSlett
  4. Nydelig teppe, og koselig innslag med disse fine hullmønstrene. Aldri sett slike. Hvordan får du til det? Så gjerne oppskrift :-). Jeg sliter med å få slike ruter til å bli firkantet. De begynner å snu seg mot høyre etterhvert. Har du gode råd? Takk for titten.

    SvarSlett
  5. Ååå, for et nydelig teppe:-) Kauni, here I come:-))) Skal innom Krambua i morra, og der har de fått masse Kauni... Godt jeg har fått lønning i dag:-)
    Og ja, jeg er interessert i oppskrifta:-)
    Ha en superduper dag!

    SvarSlett
  6. Kjempefint teppe! Kauni og Evilla er i grunnen genialt hvis man vil ha fargeskift uten trådfeste. :)

    SvarSlett
  7. Teppet ble nydelig, og ser mykt og varmt ut! Mottakeren ble sikkert veldig fornøyd!
    Og jamen er jeg ikke enig i at det må være sunt med et horn til kvelds!
    Ha det bra!

    SvarSlett
  8. For en heldig mottaker! Teppet var nydelig. Jaggu må det ha tatt tid!
    Har ikke hørt om den garntypen før, må vel sjekkes ut etterhvert.

    Mmm, deilig kveldsmat du har. Hvem i all verden bryr seg om kostholdseksperter??!?? Ikke jeg hvertfall:)
    Klem!

    SvarSlett
  9. Å så nydelig teppet ditt ble! Spennende å se det neste prosjektet ditt.

    SvarSlett
  10. Det ble virkelig lekkert. Nydelig faktisk. Nesten saa jeg kunne bli fristet jeg ogsaa - enda jeg har teppefobi og alt mulig.

    Hva er det du jobber saa masse med da? Er det noe spenende paa gang eller? Selv er jeg i Glasgow og hjelper Barnet med aa flytte. Han vil tilbake til Norge, fikk den foeste jobben han soekte paa og naa er det saa skrekkelig mye som maa gjoeres.

    Klem til deg

    SvarSlett
  11. Teppet var jo kjempe fint! Jeg drømmer stadig om å begynne på ett pledd til stuen, men får aldri bestemt meg om fargene eller garn;)

    SvarSlett
  12. Så fint teppet ble!!
    Mmm.. det så godt ut med de hornene.

    SvarSlett
  13. Flott teppe du har laget. Kauni er kjempeflott garn og som Bitta sa; Det er masse flott Kauni på Krambua for tiden så til alle som vil ha ..... Løp og kjøp;)
    Nå er jeg spendt på neste prosjekt du lager. Ha en fin aften.

    SvarSlett
  14. Teppet er bare nydelig!
    Heldige mottaker .-)

    SvarSlett
  15. Hei og god kveld :)

    Det må da vere bedre med ferske horn i magen enn et i siden til noen :) *bløt*

    Nydelig teppe, Muffin !!

    Hels tausa og sei at det var eit herlig skjerf ho strikkar på ! Herlige fargar !

    SvarSlett
  16. Kjempeflott teppe Jorid!
    og de hornene....kjenner lukta helt hit! Jeg er så glad for at du vil være med på Kulturdagan! Gleder meg!
    Snakkes! Klem : )

    SvarSlett
  17. Wow...så fint teppe..likte fargene og mønsteret.
    Så flink du er!
    Det så herlig ut med hjemmebakt også, ingenting slår det.

    Takk for koselig kommentar ang kjolen, setter så pris på det!

    Hilsen fra Mimmi-Leone

    SvarSlett
  18. Her går det unna. Dette teppet er berre lekkert. Og horna må vere god sovemedisin, synest eg ;) Kos deg med dei.

    SvarSlett
  19. For et nyyyydelig teppe, så herlig avstemte farger. Ja, gjerne oppskrift!! (var det første jeg leita etter, hehe;) For en flott gave å gi bort da!

    SvarSlett
  20. Flott teppe, spennende med ulike ruter!

    SvarSlett
  21. Suupert teppe!!! Og horn rett før leggetid ER sunt!!!! Garantert!!!! ;o)
    Ha en høstlig og flott uke, klemmer fra Elin

    SvarSlett
  22. Lekkert teppe! Nydelige farger. Spennende å se hva det nyinnkjøpte garnet blir til :)

    SvarSlett
  23. Dette må være et teppe som er bra både for kropp og sjel. Det ser varmt og godt ut for en frossen kropp, samtidig som det må være kjekt å krype inn i med en varm kopp sjokolade og en god bok. Og kanskje nystekte horn som tilbehør:)

    SvarSlett
  24. Enda et teppe...det var da voldsomt!! ;)
    Jeg heklet et teppe i lignende garn i fjord, og det KAN bare bli bra!
    Deilige horn er ikke å forakte til kveldsmat. Her blir det nybakte boller til middag i dag!! hi hi

    SvarSlett
  25. Herlig teppe, vil veldig gjerne ha oppskriften. Det ble helt spesielt med de hullmønstrede rutene.

    SvarSlett
  26. Teppet er nydelig :-) Ja takk til oppskrift:) Du er så inspirerende og flink.
    Igjen tusen takk for at du deler din kreativitet med oss:)
    Ha en fin helg.

    SvarSlett
  27. Helskjønt teppe! Hilsen Toril A som i øyeblikket befinner seg på vår datters herlige landsted på Feøy.Her blomstrer det fortsatt i hagen og fisken svømmer rett nedenfor vinduene.Lengter ikke akkurat hjem til sludd og kulde,nei:)

    SvarSlett
  28. Så flott det teppet ble! Nydelige farger. Noen har fått en fantastisk gave!

    Nynbakte horn takker jeg gjerne ja til. Nam!

    SvarSlett
  29. Det teppet var superflott. Herlege fargar og nydeleg mønster :) Tenk å få ei såå flott gåve! Og heimelaga gjærbakst er jo best :) Mmm

    SvarSlett
  30. Håper på oppskrift:-))) Har kikket på det hver dag nå...hihi:-) Og hekler lapper i Kauni for harde livet. Helst ønsker jeg oppskrift på de mønsterlappene...
    Igjen; det var nydelig!

    SvarSlett
  31. Tusen takk for at du deler oppskriften:) Nydelig teppe !

    SvarSlett