13 mai 2015

Brikker med fint innhold

For lenge siden viste jeg dere mine pressede fioler. I denne bloggposten fra i fjor. Det tok trekvart år å finne ut hva jeg skulle gjøre med blomstene, nå har jeg endelig fått en ide. Som utviklet seg til mange nye ideer, derfor er denne bloggposten kjempelang!

Laminerte blomster med heklet kant
Fiolene er nå laminert med lamineringsmaskin, og fått heklekant rundt.

Jeg klipte ut rundinger, satte hull rundt med hulltang, så var det bare å hekle.

Dette bomullsgarnet i fiolfarger fant jeg hos søstrene Grene. Og de har mange andre farger, som jeg nok skal benytte meg av etter hvert som nye blomster titter fram.

Glassunderlag med fioler
 Takket være min mor har jeg mange nydelige, broderte duker. Og jeg liker ikke å få rundinger på dem. Heretter blir det brikker under både lysestaker, blomstervaser, flasker og glass!

Firkantede fiolbrikker
Det var mange fioler i mitt lager, så det ble et sett med kvadratiske brikker også.

Firkantede fiolbrikker
Så var det slutt på fiolene, og jeg måtte se meg om etter noe annet å laminere.

Leo
Felix
 Dette er ikke glassunderlag, men bilder som skal henge på veggen. Her har jeg laminert foto av mine to keeshonder. Han på det nederste bildet er i himmelen.

Laminerte glansbilder
Apropos himmel: Her er noen engler, det er hele ark med fine glansbilder som jeg har laminert. De ligger mellom duken og tekoppen og beskytter mot søl.

Og her har jeg tatt foto av asjett og fat fra et teservise vi har, klippet rundt og laminert selvfølgelig.

Og helt til slutt, ferdig i dag: Her har jeg ofret noen blåveis fra mitt spinkle bed. I anledning nasjonaldagen. Hipp hurra!

Har du lyst på mønster til brikkene? Det ligger HER. Værsågod!


 Ha en fin 17. mai!
Klem fra Muffin

14 kommentarer:

  1. Førr en strålandes god ide!
    Del den gjerne på link up party i bloggen min :)

    SvarSlett
  2. Dette så ut som en kjekk hobby, men hvor får man tak i en slok blomsterpresse for micro? Har prøvd å google, men finner ikke noen som det står at kan brukes i micro.

    SvarSlett
  3. Pressen heter microfleur, vanskelig å finne men se på Etsy! Der vet jeg at de selger den.

    SvarSlett
    Svar
    1. Da fant jeg den der, så får vi se. Takk for svar og god idè :-)

      Slett
  4. Herlig! Lamineringsmaskinen kan være helt topp om man finner noe morsomt å bruke den til. Jeg har kjørt ut cliparts fra nettet, laminert, og montert dem som pynt på hjemmesydde vesker. Funker det også.

    SvarSlett
  5. Kjempeidé! Også så mange fine varianter du har laget! :)

    SvarSlett
  6. Wow.Det var en flott idee.:) Siw.

    SvarSlett
  7. Takk for at du deltok på link party hos meg, velkommen igjen i morra

    SvarSlett
  8. Nu vet jag en kvinna som skall köpa en lamineringsmasin

    SvarSlett
  9. Utrolig morsom løsning ;o) Likte de der! Er sjøl en fan av laminering.... Kan laminere mye hvis æ slipper løs.. Enda godt vi ikkje har en vakuumpakkemaskin i huset..
    GOD PINSE

    SvarSlett
  10. De fiol-brikkene ble kjempefine!! :-)

    SvarSlett