05 juli 2014

Noen har flyttet inn...

En av de tingene vi ikke trenger nå på sommeren, er lyslykt.  Nå for tiden er det sol både dag og natt, og dermed er det liten hensikt i å tenne lys i lyktene, det syns liksom ikke..

 Da jeg skulle flytte vekk den siste lyslykten, syns jeg det var noe rart med den. Blondegardiner i vinduene?

 Da jeg tittet inn vinduet på den ene siden, oppdaget jeg at noen hadde flyttet inn i lykten! Et lite bord med fin duk, pådekket med nydelig servise. Og et kort der det står Love...
Det er nok noen strikkeglade som har flyttet inn, for på gulvteppet triller det små garnnøster.

 Det forklarer kanskje det bitte lille strikketøyet jeg fant i fiolbedet i går kveld. Noen har lånt knappenålene mine og brukt som pinner... tror nok det er en god og varm liten dorthe-genser som er på pinnene. Noen forbereder seg til vinteren!

 Jeg forbereder meg også. I går dukket nemlig den gamle blomsterpressen min fram etter mange år i skjul. Det er en sånn presse man bruker i microen, så de pressede blomstene blir ferdig med det samme.  Jeg gjemmer blomstene mellom to tynne servietter i kokeboken, og i tilfelle flekker på sidene legger jeg dem på totalt uaktuelle oppskrifter, som for eksempel "stekt kanin".

Disse ligger i kapitlet "rensing av sild" .

Blomster som er presset i microen beholder fargen perfekt.  Fioler er fine å presse fordi de er så tynne. Hva jeg skal ha dem til er ikke så godt å si, jeg kan jo ha dem til å se på?


7 kommentarer:

  1. Noe så koselig og artig! Herlig innlegg;)

    SvarSlett
  2. Så koselig! Får lyst til å gå på besøk til den som bor i lykten :)

    SvarSlett
  3. Så fint.... Du er i godt selskab!

    SvarSlett
  4. Så hyggeligt. Også rigtig god sommer til dig.

    SvarSlett
  5. Så morsomt det var! Nydelig liten miniatyrverden. Ønsker deg og innflytteren en riktig god sommer!

    SvarSlett
  6. Så søtt og så morsomt å lese.:)

    SvarSlett
  7. Trivelig at noen flytter inn! Her i huset har Frøken Fryd flyttet inn i fugleburet og noen andre venter også på et nytt hjem.. Det bare tar sin tid.. Fortsatt god sommer!!

    SvarSlett