24 oktober 2013

MAMMA og PAPPA SOS

Her skal dere se, nye små babyvotter med bilde av mamma og pappa.
Man strikker votter som har et motiv man liker.
Til baby kan man strikke votter med mamma og pappa som motiv,
for det er jo det babyer liker best av alt.

Mønstret er til salgs i Jorids mønsterbutikk, og inntekten går til SOS barnebyer,
for å hjelpe noen som kanskje ikke har noen mamma eller pappa.

Mamma og pappa SOS babyvotter
Her ser dere, det er brudevottene mine som har fått barn! De små babyvottene er strikket i en gammeldags modell, slik jeg husker at småvotter ble strikket i riktig gamle dager, da jeg var ung.

Jorull: -Ærlig talt, Muffin, hvor mange penger tror du egentlig du klarer å dra inn med det lille mønstret til bare 35 kr? Nei, her trengs det mer! Nå har jeg riktignok ingen penger å gi, men jeg har derimot startet en innsamlingsaksjon til barn i Syria, og jeg har tenkt at vi skal samle inn 20 000 kr før nyttår.

 SOS barnebyer vil bruke pengene til å hjelpe barna i Syria til å få beskyttelse, mat, varme tepper og klær. Og de prioriterer melk til de minste barna.
Og de trenger det straks, det vet dere jo!

SOS barnebyer hjelper meg å holde denne aksjonen,
bare klikk på bildet under hvis du vil gi. Pengene går direkte til SOS barnebyer sin konto.

Jorull hjelper barn i Syria
Muffin: - Du og du, Jorull! Hva har du funnet på! 20 000 er veldig mange penger, så mye har jeg ikke! Hvis du ikke når målet før nyttår blir jeg vel nødt til å punge ut - uansett skal inntektene fra vottemønstret gå til prosjektet ditt, det lover jeg. Huff, jeg blir forferdelig nervøs av dette, skal jeg si deg.

Jorull: Det går helt sikkert bra! Og så oppfordrer vi selvfølgelig alle til å bidra!
Og dere som har blogg: værsågod bare forsyn dere med bildet over, og link til innsamlingen som staves slik:
http://innsamling.sos-barnebyer.no/hjelp-syria/start-innsamling.aspx?col=11-772&v=20131023225840

På forhånd takk!

De herre vottene til Muffin, de går fort å lage, tenk om noen hadde lyst å strikke dem og selge til inntekt for aksjonen min, hihi,  da hadde jeg sannelig blitt glad!


Alle som gir får en liten tilbakemelding fra Jorull!

6 kommentarer:

  1. Så flott tiltak! Og nydelige babyvotter også. Lykke til med innsamlingen.

    SvarSlett
  2. Kjempeflott,både mønster og tiltak! Nå har jeg linket på bloggen min til deg. Vi snakkes neste torsdag! Klem :)

    SvarSlett
  3. Så flotte initiativer. Jeg har straks købt vantemønster og glæder mig til at strikke til de små.
    Held og lykke med din indsamling.

    SvarSlett
  4. Eit fint og hjarte-varmande tiltak! Eg kom også i julestemning av den raude fargen! No har eg forresten nettopp strikka ferdig eit av dine vottemønster (for første gong), og det gav meirsmak! Bryllaupsvottane dine er også veldig fine!
    Frida

    SvarSlett
  5. Nå har jeg kjøpt mønstret til de fine babyvottene og hjulpet Jorull litt videre i innsamlingen sin :) Brudevottene var også nydelige, kanskje de havner i handlekurven neste gang.

    SvarSlett