06 februar 2011

Hilsen fra tundraen - og strikketing!

Neida, jeg har ikke vært bortreist, vi trenger bare gå ut av døren for å være på tundraen.


Dette fine reisdyret har stått parkert utenfor der jeg jobber, i en hel uke.
Unger fra mange barnehager har vært på besøk og klappet henne,
det er vel derfor hun himler med øynene?

Veldig, veldig glatt
Vi har satset lårhalsene og vært ute på tur i dag. Lett pulversnø med holke under er sannelig en utfordring! Kamera måtte være igjen hjemme, kan jo ikke risikere å få det knust heller? Det er mange fine fotomotiv å finne for tiden, litt for fine for et dårlig mobilkamera.

Iskaldt
Se her, vi kom oss helt ned til havet, uten en skramme.
(Bare med minimale frostskader i kinn og fingertupper.)

Strikket løper
Vel inne igjen: jeg har lagt på den fine løperen jeg vant i lotteriet hos Bodil!
Heldige meg! Bordet ble veldig fint og trivelig. Strikking med hull, fletter og sånt har jeg liksom aldri fått taket på, så da var det jo bra at løperen landet akkurat her :)

Det som skal bli til en kjole
Jeg strikker plein rettstrikking rett fram, stort sett. Dette skal antagelig bli en kjole.
Jeg bruker tynn alpakka på pinne 2,5 så det går ikke særlig fort.
Forresten er begge ermene ferdige.

Smykker
Innimellom klisser jeg litt med den leira, her er to smykker som jeg håper matcher kjolen.
Hvis den blir ferdig.

Maskemarkør
Matchende maskemarkører er et must!

Ha det fint!
Hilsen Muffin

15 kommentarer:

  1. Tøff du som tør dæ ut på glattisen i vinden! Har heller vært inne og leka husmor i dag æ :P

    Et skikkelig tålmodighetsarbeid å strikke kjole! Lykke til videre :)

    SvarSlett
  2. Tålmodighetsarbeid en slik kjole, ja. Men tynt garn er verdt arbeidet. Nydelige smykker, og de kan jo brukes mens du gleder deg til å ta på kjolen.

    SvarSlett
  3. Et øyeblikk trodde jeg at du hadde fått reinsdyr i hagen din ;) Været hos dere ser ut for å være stort sett som hos oss....ikke minst føret. Må vel bare innrømme at jeg er livredd glatt og har hatt broddene fast på skotøyet i flere uker. En gang i verden trodde jeg at det var bare gamle som hadde det. Men jeg er jo ikke gammel.....)))))
    Det blir spennende å se kjolen din når den er ferdig ;) Lykke til med jobben :D

    SvarSlett
  4. Glatt her og - man føler seg lett litt som Bambi på isen. Men brodder? Nei, er da ikke så gammel - da brekker jeg heller beina...
    Skal bli spennende å se kjolen din ferdig!
    Ha en finfin uke!

    SvarSlett
  5. Ja det va en frisk tur til reinan på fredag. Og lavvoen gikk det IKKE an å sitte i, host og hark. Men flinke barna sto han a - virkelig.

    Ha en fin ukestart :)

    SvarSlett
  6. Se, der ja, nesten samme naturbildet! Heldigvis var det bra å gå på svaberget innenfor der hvor snøen var. Vi fant et lunt og fint sted å sitte og kose oss med kaffe og niste. Og brodder er fast utstyr når vi går tur nå, men på glatte svaberg duger de vel knapt.

    SvarSlett
  7. Pass deg for glattisen!
    Alpakkakjole høres deilig ut :-)
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  8. Om det er aldri så farleg for liv og lemmer å vandra ut på glattisen, så er det vel verdt det når ein får ein så flott tur som her ;o)
    Nydeleg festremse du har vunne òg!

    Likar godt det du lagar av leire, både knappar og maskemarkører :o)

    SvarSlett
  9. Det er best å gå med brodder i disse holke tider.

    Så fin den kjolen ser ut til å bli. Flott pynt du har laget også :-))

    Du er kjempeflink til å strikke og lage mønster...falt veldig for heste votter jeg som har hestejenter i huset:-))

    ha en fin dag

    SvarSlett
  10. Gratulerer med premien du vant:) Ditt strikkeprosjekt ser spennende ut.

    SvarSlett
  11. Du skriver så bra og med flotte bilder så blir dette morsomt å lese.Den kjolen blir nok flott når den blir ferdig.Kjempefin pynt lager du også

    SvarSlett
  12. Hei - har scrollet litt hos deg - likte sååå godt "snuppe"-veska di! Lekker!!

    SmilKKann

    ..linker deg!

    SvarSlett
  13. Er så glad fordet været er stort sett ferdig her! :0)
    Trø forsiktig ute der oppe i nord!!!

    SvarSlett
  14. Takk for fine ord! Kjekt at du likte premien :)

    SvarSlett
  15. Så kult å ha utenfor døren :-)

    SvarSlett