31 oktober 2010

Prøvetur for to nye luer

Etter å ha sittet inne som en engel i bur en hel dag, var det godt å komme seg ut på tur.

Oluflue
Her er yndlingsdattera, iført selvstrikket skjerf og den Oluf-inspirerte lua jeg heklet til henne.
Man blir veldig glad av å være varm om ører og hals!

Felix Baloo
Det hadde vel neppe blitt noen tur uten en sterk pådriver.
Felix Baloo fryser aldri, så det er unødvendig å strikke noen plagg til ham.
Derimot har han levert oss mye ull, som vi har fått spunnet til herlig garn.

Landskap
Fin dag i dag, vi traff mange andre som også var ute og gikk.

Alvelue
Og her er jeg, varm på hodet i min nye spisse alvelue.

Spiss
Lua er pjonet, i mor Aase garn. Og tovet.
Pyntet med snurrer som jeg har sydd på etterpå.

Engel i bur
Hjemveien gikk via Plantasjen, som lyste trivelig og søndagsåpent mot oss.
Etter all trimmen og den friske lufta merket jeg at jeg var blitt veldig kjøpelysten, og følte nok at jeg hadde fortjent en liten premie. Fuglebur, frodig eføy og en engel på pinne ble drasset med hjem. Og flink som jeg er gikk jeg i stor bue rundt sjokoladehylla og så en annen vei, måtehold er en bra ting, ikke sant!

Som dere kanskje ser har jeg endret på layouten på bloggen.
En ny spalte er kommet til venstre her, hvor jeg linker til arbeider jeg har gjort før.
Dessuten har jeg fjernet mistet alle de awardene... og puttet inn en søkeboks og litt forskjellig i stedet. Det er artig å ommøblere, især hvis det kan gjøres fra sofaen!

♥ Takk for besøket, og ha en fin uke! ♥
Hilsen Muffin

16 kommentarer:

  1. fikk sansen for den alvelua :) good søndag videre :)

    SvarSlett
  2. Jeg likte veldig godt den alvelua di!

    SvarSlett
  3. Fine luer!! Fin oppussing!! AnneK.-)

    SvarSlett
  4. Den alvelua di var bare såååååå lekker!

    SvarSlett
  5. Flotte luer! Og fint nytt utseende på bloggen!
    Felix er heldig som har så varm pels. Bikkja mi har bare tynn valpepels og fryser så hun rister for tiden, så jeg må nok strikke gensert til henne før vinteren setter inn for alvor. Og jeg som alltid har ledd av hunder med klær... :-S
    Ha en finfin uke!

    SvarSlett
  6. Fine luer som varit på tur i goværet idag. Selv måtte jeg holde meg inne da det var min tur og jobb i helgen.
    Jeg liker det nye utseendet på bloggen din.
    Kos deg videre på søndagskvelden!

    Pernilla

    SvarSlett
  7. Flotte luer!! Ser ut som om dere har hatt en fin tur!

    SvarSlett
  8. Søte luer! Heldige du som kan gå søndagstur innom Plantasjen....
    Sia di var biltt flott og oversitig.
    Ha ei fin uke du og!
    Klem : )

    SvarSlett
  9. To flotte damer med flotte hodeplagg. Den alveluen var fin!

    SvarSlett
  10. Så fine luer, det er godt å ha noe på hodet i denne årstiden.
    Vel overstått "oppussing" av blogg, siden ble oversiktlig og fin.
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  11. Flotte luer. Ha ei fin ny uke!

    SvarSlett
  12. Vet du om alvelua finnes som strikkeoppskrift?
    For den var bare lekker!!! Og med pynten ble den fantastisk!

    SvarSlett
  13. Hei på deg ! Gratulere med ny layout på bloggen din. Den var fin :)

    Nydelige luer og skjerf. Skikkelig fine er dei. Artig den pjonelua !!

    Dei lilla vottane eg hadde på pjonekroken, gjekk over til å bli sokkar som eg hadde tenkt å tove, men som det ikkje blei noke av.

    Men no har eg mange fine garnnøster og er stadig på jakt etter nye ideer :))

    SvarSlett
  14. Fine luer, og alvelua er nok favoritten min. Nydelig.

    SvarSlett
  15. For noen herlige luer, den nederste er absolutt min favoritt :-)
    Du er flink, du!

    SvarSlett
  16. Dette var jammen flotte luer - både Oluf-lua og alvelua:)

    SvarSlett