08 januar 2010

Når man ikke vet hva man skal blogge om

Da lager man en generell bloggpost, her kommer mine forslag til innhold:

1) Vis frem din fineste potteplante, og fortell litt om den.

Amaryllis
Amaryllisen min er døpt "Veltepetter" - man kan tenke seg årsaken til navnevalget.
Velten gikk mest ut over den selv, og selvfølgelig også duken.

2) Så er det kjæledyrets tur.
(Har man ikke kjæledyr bruker man f eks barnebarn)

Felix nybørsta
Felix har nettopp gjennomgått en god halvtime med børste og kam.
Han vet at han er fin, og at han snart får en godbit fordi han var flink, derfor er tunga litt ute.

3) Snakk litt om været!

Nybørsta også bakDet har vært kaldt, men ikke nå lenger. Faktisk meldes det regn. Og det var derfor vi børsta pelsen i dag, for når det er mange kuldegrader slår pelsen gnister under børsten. Og gjett hvem som da blir irritert!

Etter utallige snøbad får man dårlig frisyre.

Felix er muligens den eneste som ikke har frosset i kuldeperioden. Og snill som han er, gir han oss all pelsen som havner i børsten, så vi skal slippe å fryse. Jeg har samlet minst to kilo ull, noe av det er blitt til strikkegarn og gjett om de plaggene er supervarme! Den jakka av hundeull er umulig å gå med, alt for varm!!
På bildet er han og henter belønningen sin.

Det var altså om været :)


4) Vis fram ditt ferskeste hobbyprosjekt.

To damer
Det jeg egentlig holder på med er hemmelig. Men dere kan jo i stedet få titte på to fine damer og en halvferdig puddel. Som jeg hadde lagt vekk... det er et broderi som er fargelagt med blyant. Under rumpene til damene og hunden skal det visstnok komme en benk. Når jeg finner ut at jeg skal gjøre det ferdig.

5) Rund av med eventuelle saker.

  • Denne fine awarden har jeg fått fra Ann-Tove! Tusen takk! Det varmer å få god anerkjennelse!

  • Har du blogg, men ingen ting spesielt å blogge om? Du er velkommen til å følge mine retningslinjer for innhold. Og meld gjerne tilbake når du har blogget, så vi andre får se!
  • Julesløvheten har ikke helt sluppet taket, men nå skal jeg snart manne meg opp og svare på brevene mine, og gå litt mer på bloggbesøk.

6) Til slutt en liten hilsen.
Vi snakkes!

Ha en fin helg! Hilsen Muffin

29 kommentarer:

  1. Nydelig hund. Blir spennende å se hva du skal bruke raggen til. Artig broderibilde... Den teknikken må jeg prøve. Blomster.innlegg komer snart.... Takk for hilsen hos meg.
    Nattaklem fra meg.

    SvarSlett
  2. Det er ikke alltid man greier å få de små grå til gå rundt nei, men jeg syns nå du klarte det bra jeg da.
    Det broderier var utrolig artig - jeg kjøpte alle stitchery-fargene fra Tilda-serien og burde gjøre noe sånt jeg også, men hos meg er det ikke bare de små grå som er trege - jeg er treg i hele meg. Skrekkelig treg. Jeg vet ikke en gang om det kommer til å gi seg. ;)

    Men man får stå ha av. Du skal se det går bedre når det bare blir litt lysere. (((Den der har jeg benyttet meg av i mange år, du. Jeg skifter bare ut med; varmere, kjøligere, mindre regn, mere regn, koselige høstkvelder osv osv alt etter som det passer seg.)))

    Ha en super helg i hvertfall. Og skriv hva du vil, jeg gleder meg over det hver gang uansett.

    SvarSlett
  3. Hei!
    Takk for tips ang bloggetema.....det kan jammen trengast.
    Ha ei god helg!!

    SvarSlett
  4. Hei og god helg til deg også. Spent på å se det hemmelige prosjektet ditt etterhvert. Været er jo en sak i disse dager, her er det ikke noe tegn på mildvær akkurat i dag. Nærmere 30 kuldegrader. Masse hilsen Turid

    SvarSlett
  5. Hei! Det "verste" er vel at slike blogginnlegg er kjempekoselege å lese :) Fin hund du har!

    SvarSlett
  6. Hei på deg. Eg er enig med Ruth, skriv hva du vil, jeg gleder meg over det hver gang uansett !

    Ha ei fin helg!

    SvarSlett
  7. Hei!! Morsomt innlegg!! Jeg har et tips også!! Ta en dag blogg fri!! Meg selv innkludert..... Du lager så fine ting!! Den juleduken din har jeg veldig lyst til å lage og vottene og sokkene dine er utrolig kreative!! Du burde igrunnen gitt dem ut i en bok!!? Men det er supert at de kan kjøpes. Jeg er i selbu strikk modus, og dine votter går lett inn i den kategorien men med uttrykk fra 2000-tallet!! Hilsen AnneK:-)

    SvarSlett
  8. Koselig innlegg med smådesperate mellomtitler! Hehe!
    Klem!

    SvarSlett
  9. Hei igjen!! Jeg håper at det er greit at jeg har linket rett inn på bloggen din!! Ren reklame!! AnneK:-)

    SvarSlett
  10. Fint du minner oss om hva vi kan blogge, for av og til står det stilt her. Men ikke har jeg barnebarn og ikke har jeg hund, og plantene har ikke tålt mørketiden. Julestjernene tar jeg livet av med vilje og Asaleaen gikk i søpla i går. Et par dekorasjoner er det fortsatt liv i. Flott stitchery du holder på med. Jeg har laget et teppe en gang for lenge siden med ni engelske barnerim der jeg brukte tekstil-kritt. Det ble ganske morsomt. Ha ei fin helg!

    SvarSlett
  11. Heia snuppa:)
    Du er morsom du.... har sikkert tusen prosjekter på gang som vi veeeerker etter å få ta del i. Gleder meg til du blogger om dem, Jorid.
    Ha et herlig nyttår.

    SvarSlett
  12. Utrolig koselig innlegg. Noe som beviser at å blogge om ingenting kan bli utrolig koselig! Nydelig hund forresten. Må jo innrømme at jeg ble veldig sjarmert av det uferdige broderiet. Vi har puddel nemlig, og da faller en gjerne for puddeltegninger ikke sant? God helg.

    SvarSlett
  13. Hallo! Og godt nytt år!
    Jeg lånte ideen din om bloggtips jeg.

    SvarSlett
  14. Herlig idè! Morsomt med litt variasjon :) Kavalkaden din ble flott, mye lekkert fra dine hender... (Meløyduken er bare fantastisk da). Ha en fin helg!

    SvarSlett
  15. Herlig innlegg, alltid morsomt hos deg altså. Og jeg tror jeg skal brodere juleevangliet ditt etterhvert, til neste jul mener jeg... Kjøpte jo mønster men rakk ikke...

    SvarSlett
  16. Koseleg innlegg, og ei fin helg til deg og! Nyydeleg hund :)

    SvarSlett
  17. Hehe hærlig innlegg
    Synes du hadde mye å blogge om jeg :p
    Har merket at et tema som har gått igjen i veldig mange blogger jeg har vært innom i dag er været ..Hmmm lurer på hvorfor :p
    Du må ha en spennende å fin helg du og
    Og litt seint men godt et riktig godt og innholdsrikt år til deg og dine !!!!

    SvarSlett
  18. Heija
    du har da masse å blogge om :) selv har jeg håndarbeidstørke og bloggtørke :) ja ja sånn kan det gå , og kan blogge mer senere . god helg!

    SvarSlett
  19. Vilken fin hund du har. Och det verkar som den vet om det också.
    Bra med lite tips för bloggtorka. Det är lätt att få det den här årstiden. Det går ju inte an att skriva om det kalla vädret jämt och beklaga sej.
    Ha en skön helg.
    Kramis Birgitta

    SvarSlett
  20. hehe, du får blande neste ladning med ul, eller silke?? Hund og silke, det må da bli flott;-)

    Og ja, han ble flott etter børsting!

    SvarSlett
  21. thihi, måtte flire av veltepetter:D
    Har hatt sånne selv, og har sett mange kreative måter å løse problemet på, i mest effektive er å binde hodet fast til gardinopphenget eller takpampa, men det ser nå bra brutalt ut.. *ler*

    SvarSlett
  22. Takk for tips, Muffin - inspirasjonskilden som aldri svikter:)

    Åh, så søt vofse dere har - vårt hundemonster har ikke langhåret pels, men jaggu skulle han ha fått låne litt av deres i tiden som har vært - han vil ikke være ute... Men sånn går det når man tar en afrikaner med til nord-Norge.

    I dag skal jeg ordne med vogga til babyen som snart kommer. Det er så mye kos å pusle med for tiden, og strikking og hekling gjør å også dagene kvalitetsfulle:)

    Øsnker deg og dine ei strålende helg.

    Stor klem fra Elisabeth

    SvarSlett
  23. He he, kjekt med litt bloggetips ja. Veltepetter du *fnis* Det broderiet ditt ser spennende ut! Gleder meg til å se resultatet. Ha en fin helg, selv om været kanskje ikke er det beste. Her regner all snøen bort *snufs*

    SvarSlett
  24. hei jorid!hmm,rimer ikke helt ay du ikke vet ka du skal blogg om, så den hemmeligheten må være veldig lur...og arti, og verd all ventinga på nytt innlegg!

    ha et flott og kreativt blogg-år!
    hilsen anne

    SvarSlett
  25. Hei Muffin!
    Eg er ofte innom og kikar hjå deg, for du driv med så mykje fint.
    På bloggen min ligg ein award til deg, om du vil ha han.
    Ynskjer deg ein fin sundag!
    Siri

    SvarSlett
  26. Kjempeartig ide! Denne må følges når bloggtørken er over meg.

    Ha en fin dag.
    Annelive

    SvarSlett
  27. Fin blogg du har.
    purre68.blogspot.com

    SvarSlett
  28. Her var det jo mange gode tips, som jeg helt sikkert har glemt når jeg sitter her en vakker torsdag og ikke vet hva jeg skal skrive.

    Jeg har også hatt en Amaryllis som veltet, den hadde en stilk med fire praktfulle blomster. Faktisk hadde den en stilk før den siste med fire blomster også. Amaryllis har en tendens til å velte har jeg oppdaget.

    Ha ei flott helg.

    SvarSlett