04 november 2007

Portrettmalekurs

I helga har Inger holdt eksklusivt portrettmalekurs for Torill og meg.
Her er det jeg har gjort:
Portretter
Fra venstre: jenta mi som modell, så undermalingen jeg gjorde i går, og til høyre slik maleriet ser ut nå. Fotoene ble ikke helt bra pga skinn i den våte malingen.

portrait
Jeg gleder meg til å gjøre ferdig portrettet, bare bakgrunnen + masse finpuss igjen. Har ikke malt portrett før, og det er også første gang jeg maler noe med olje.

Oppdatering 21.11:
PortrettetPortrettet
Ah det er vanskelig dette....

9 kommentarer:

  1. Så flink du er ! Jeg har problemer med å tegne strek men tilogmed jeg da... Og skikkelig stilig at du har strikket deg jakke av hunden din! Jeg skal snart på spinne kurs og da skal jeg spinne puddel ull! ;)

    har forresten nominert deg;)

    SvarSlett
  2. Dette er skikkelig bra. Portrett er skikkelig vanskelig å få til, men dette klarer du flott!

    SvarSlett
  3. Hvor er det smukt. Du er meget dygtig.

    SvarSlett
  4. Så flott det bildet ser ut, gleder meg til å se det ferdig.

    SvarSlett
  5. Jøss. Så flink du er. Portretter er vanskelig. Ihvertfall om det skal ligne noen. Men du har klart det her :-)

    SvarSlett
  6. Utrolig bra.
    Skulle ønske jeg hadde roen til å prøve mer!
    Mvh Nille

    SvarSlett
  7. Hei, så bra da!! Du er kjempeflink syns jeg. Jeg er ingen maler selv, men tegner med blyant. Du har fått maleriet til å se ut akkurat slik bildet vier. Du bør fortsette med dette og lykke til Hilsen Helene.

    SvarSlett
  8. Kjære Tina

    Jeg er kjempeimponert! Så mange talenter i én kropp! Du er jo KUNSTNER!

    Varme hilsner
    Elisabeth på Åmot

    SvarSlett