13 august 2007

Horoskopet stemmer, ferien er over...

... og Muffin har fått en gul orkide av muffin-mannen og avkommet. Hvorfor det da? Jo, første dag i ny jobb som lærer i den videregående skole! Får helt egen klasse og skal undervise i web og Photoshop og sånt der. Gleder meg masse, håper elevene også gjør det!

Over her min vakre, gule nye orkide.
I blomsterbedet ute er det også store ting på ferde:

Min hvite lilje er sprunget ut med ikke mindre enn 36 vakre blomster. Måtte ut i kveld i mørke og regn for å ta (enda ett) bilde av den. Himmelsk er den...

Lilje
Dette bildet tok jeg tidligere i dag, i solen.

Så over til dagens horoskop for meg i dag (tvilling): "Ting går som på skinner" stemmer bra! Og: "I kveld er sjansen stor for en hyggelig opplevelse av kulturell art!" Det stemmer også! Blogging er kultur, ikke sant?! Og Beate har beæret meg med anerkjennelsen Rocking Girl Blogger! Beate har en kjempekoselig blogg, ja hele jenta er forresten kjempekoselig, hun maler hun også, og så er hun også lærer, og så er vi venna (håpa æ, ikke sant Beate?) og så e vi i frimalerforeninga i lag. Og har atelier i samme huset. Vi har tre onga kvær... (mange likheta, ikke sant Beate?)

Jeg er nominert for andre gang! Jeg skal sende stafettpinnen videre, når jeg bare har greid å plukke ut 5 utvalgte av alle de superfine bloggene jeg vet om.

Videre i horoskopet: "Du har fått unna en del ting som har hopet seg opp i det siste" Jomen sa jeg smør! Jeg har nemlig greid å legge ut alle mine 127 markblomster i en egen blogg! Har brukt min 3 mndr lange sommerferie til å fotografere planter og se hvor mange jeg fant. Nå mangler det bare beskrivelse av hver art, skal ha det til vinterkosearbeide.... Dessuten fikk jeg skrevet denne lange bloggposten.
Konklusjon: denne dagen stemte horoskopet.

2 kommentarer:

  1. Tusen takk for mange fine ord, og ja vi har mye til felles, og ja så klart vi er venna :)
    Kos dæ med klassen din.

    SvarSlett
  2. Tusen, tusen millioner takk, kjære Muffin, for at du har nominert meg til "Rockin`Girl Blogger! Du kan tro jeg er stolt......
    Og for en utrolig lilje du har. Jeg har også slike, men mine er gule og helt oppspist av noen små, ekle,røde, nydelige insekter. "Hulk hulk"!
    Ønsker deg en knallfin dag!

    SvarSlett